45 مبلغ در موکب‌های سازمان اوقاف در شهر سامرا مستقر شدند
کد خبر: 3758773
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

45 مبلغ در موکب‌های سازمان اوقاف در شهر سامرا مستقر شدند

گروه فرهنگی- معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به حضور 5 مبلغ در موکب‌های این سازمان در شهر سامرا گفت: اداره کل اوقاف 5 استان کشور در شهر سامرا برای زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

45 مبلغ در موکب‌های سازمان اوقاف در شهر سامرا مستقر شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت الاسلام سلمان روحی امروز 3 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران زنجانی اعزامی به سامرا اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه 5 استان کشور در سامرا موکب برپا کردند که مسئولیت‌هایی همچون پذیرایی و اسکان را برعهده دارند.
وی با اشاره به انجام هماهنگی در مورد زمان و نحوه پذیرایی ابراز کرد: بارندگی اخیر کمی روند کار خدمات‌رسانی را  مختل کرد و تجهیزات موکب‌ها نیز کمی با تاخیر از مرز رد شد ولی با این حال هیچ مشکلی در امر خدمات‌رسانی ایجاد نشده است.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به افزایش شمار زائران در شهر سامرا نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد موکب‌های سازمان اوقاف نیز امسال در سامرا افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه حضور این تعداد زائر در زمان یک هفته مانده به روز اربعین در سامرا بی‌سابقه است، عنوان کرد: با تامین امنیت، حضور زوار اربعین حسینی در این شهر نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است.
روحی با بیان اینکه با این حساب پیش‌بینی می‌شود روز بعد از اربعین حضور زائرین در این شهر افزایش بیشتری یابد، گفت: موکب‌هایی که در این شهر مستقر هستند بیشترین تلاششان خدمات‌رسانی مناسب برای زائران در روزهای نهم و دهم آبان ماه است.
وی با اشاره به اینکه هزینه موکب‌ها از دو محل اجرای نیات واقفان و کمک‌های مردمی تامین شده است، تصریح کرد: 150 تن گوشت توسط موکب اداره کل اوقاف زنجان به سامرا آورده شده و این تنها بخشی از خدمات موکب‌ها است.
روحی تعداد مبلغان حاضر در موکب‌های سازمان اوقاف در شهر سامرا را 45 نفر برشمرد و گفت: مبلغان علاوه بر بیان احکام شرعی، در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی نیز فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام
captcha