درخشش دانش‌آموزان البرزی در جشنواره کشوری کتابخوانی
کد خبر: 3766313
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

درخشش دانش‌آموزان البرزی در جشنواره کشوری کتابخوانی

گروه فرهنگی- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش‌آموزان این استان در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی موفق به کسب 12 رتبه برترکشوری شدند.

درخشش البرز در جشنواره کشوری کتابخوانی

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه، ترویج فرهنگ مطالعه در خانه و مدرسه، تقویت توانایی نویسندگی در دانش‌آموزان و ایجاد رقابت در بخش کتابخوانی ذکر کرد.
وی افزود: «عماد پاشایی» دانش‌آموز مدرسه شاهد آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، «هستی مشایخی» از مدرسه شهید فتوتی ناحیه چهارکرج، «مهدی رستمی» از مدرسه شهدای دانش‌آموز اشتهارد و «مبینا ضیایی» نسب از فرزانگان دو کرج توانستند رتبه اول جشنواره کشوری کتابخوانی را به خود اختصاص دهند.
این مسئول بیان کرد: «سید مهدی میرحسینی» از مدرسه شهید رجایی طالقان، «ندا شبانی» از تیزهوشان یک، «امیرحسین مقیم» از مدرسه شهید شیرودی یک کرج و سیده «فاطمه میرقادری» از مدرسه حضرت آیت الله خامنه‌ای ساوجبلاغ به مقام دوم جشنواره کشوری کتابخوانی دانایی توانایی دست پیدا کردند.
قاسمی تصریح کرد: «مهدی رضایی» از مدرسه سروش و «نسترن خوش‌باطن» از مدرسه عزت السادات توکلی ناحیه چهار کرج ، «مهدی رفیعی» از هنرستان باقر العلوم(ع) ناحیه دو کرج و «زهرا فرهنگ‌فلاح» از مدرسه نمونه دولتی شرافت ساوجبلاغ حائز مقام سوم کشوری در این جشنواره شدند.
وی افزود:در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی البرز 15 هزار دانش آموز شرکت کردند و درسه مرحله به رقابت پرداختند.
قاسمی با اشاره به اینکه در جشنواره دانایی و توانایی کشورنیز 500 هزار دانش‌آموزشرکت کردند، گفت: دانش‌آموزان در مرحله نخست با خواندن یک کتاب، در مرحله منطقه‌ای با خواندن دو کتاب و در استان با خواندن سه کتاب انتخاب شدند.
وی گفت: در مرحله پایانی این جشنواره 300 دانش آموز برگزیده شدند.
انتهای پیام

captcha