معرفی عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است
کد خبر: 3766480
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

معرفی عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه کردستان گفت: معرفی و حفظ بزرگان یکی از رسالت‌های دانشگاه است و این رسالت نیز با توجه به تأثیرگذاری علمی و فرهنگی این افراد در جامعه، برای دانشگاه تعریف شده است.

معرفی و حفظ بزرگان و عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است

به گزارش ایکنا از کردستان، فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان دیروز پنج شنبه، یکم آذرماه در مراسم نکوداشت ابوبکر حسن‌زاده، اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از زحمات بزرگان و عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است که برگزاری این مراسم‌ هم در این راستای عمل به این رسالت است.
وی افزود: با نگاهی به ترجمه‌ها و تالیفات استاد ابوبکر حسن زاده پی خواهیم برد که وی می‍تواند پشتوانه‌ای قوی برای محققان جوان باشد و علاوه بر جنبه علمی و آگاهی، وی می‌تواند الگویی اخلاقی برای جوانان نیز باشد.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: استاد حسن زاده در علم و دانش و دین و مذهب می‌تواند تکیه گاهی محکم برای مردم باشد و ما نیز با پیروی و از راه ایشان قدردان این تکیه گاه باشیم.
وی این افراد را منشا خدمات ماندگار در جامعه دانست و ادامه داد: این افراد سرمایه‌های فکری و فرهنگی هستند که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم و با توجه به تاثیرگذاری آنها در رشد علمی جامعه، آنها را معرفی و قدردان زحماتشان باشیم.
لازم به ذکر است؛ ابوبکر حسن زاده مترجم و معلم بزرگی است که آثار و تالیفات بسیاری در حوزه‌های حدیث، فقه و اصول، تاریخ اسلام و اندیشه اسلامی از عربی به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.
انتهای پیام

captcha