حفظ وحدت در گرو تمسک به مشترکات و احترام به عقاید یکدیگر است
کد خبر: 3766897
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

حفظ وحدت در گرو تمسک به مشترکات و احترام به عقاید یکدیگر است

گروه اجتماعی- امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار گفت: باید با تمسک به مشترکات و احترام به عقاید یکدیگر در راستای حفظ وحدت جامعه اسلامی تلاش کنیم و مانع نفوذ دشمنان و ایجاد تفرقه در کشور شویم.

فرق و مذاهب اسلامی اخلاص و توجه خاصی به پیامبر اکرم (ص) دارند

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسلمانان در هفته وحدت و یا هفته وحدت امت اسلامی در ماه مبارک ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) را جشن می‌گیرند.
وی افزود: شخصیت پیامبر اکرم (ص) پیامبر رحمت، عطوفت و برکت است و تمام فرق و مذاهب اسلامی نسبت به پیامبر اکرم (ص) اخلاص و توجه خاصی دارند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار با بیان اینکه هفته وحدت از بدو تشکیل انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: به این مناسبت هر ساله شاهد کنفرانس و همایش وحدت در کشور و منطقه هستیم.
وی تصریح کرد: دشمن در فضای حقیقی، رسانه‌ای و مجازی در صدد این است که فرق‌های اسلامی را بر علیه یکدیگر تشویق کند که سبب ناامن بودن، بی‌ثباتی و جنگ و جدل بین مسلمانان می‌شود.
وی تاکید کرد: که با هوشیاری مسلمانان می‌توانیم وحدت و برادری را حفظ کرده و فتنه و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.
محمدی با ذکر اینکه وحدت اسلامی یک اصل قرآنی است، ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی تمامی مسلمانان را به توحید، یکتا پرستی، نبوت و رعایت تقوا دعوت می‌کند و این چند اصل و اساس در تمامی فرق‌های اسلامی مشترک است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر پایبند به مشترکات بین اهل تشیع و تسنن باشیم می‌توانیم در عرصه دنیایی، اجتماعی، مذهبی و در عرصه امنیت و آسایش قرار بگیریم.
امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در پایان یادآور شد: امروزه اگر امنیت و آرامشی هست مرهون بسیج، سپاه و نیروهای امنیتی، انتظامی هستیم.
انتهای پیام

captcha