تشکیل 120 جام باشگاه کتابخوانی در کردستان
کد خبر: 3766929
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

تشکیل 120 جام باشگاه کتابخوانی در کردستان

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اجرای طرح جام باشگاه‌های کتابحوانی در سطح استان گفت: در راستای اجرای این طرح در سال جاری بالغ بر ١٢٠ باشگاه کتابخوانی در استان تشکیل شده است.

تشکیل 120 جام باشگاه کتابخوانی در کردستان

عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا ازکردستان، با تأکید بر حفظ وحدت در جوامع اسلامی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: کتاب تنها دوست و وسیله ای است که هر انچه دارد بی مزد و بی منت در اختیار انسان قرار می دهد تا به سبب آن فرد صاحب اندیشه و فکر شود.
وی اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی را فرصتی برای ترویج کتابخوانی بین کودکان دانست و اعلام کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی متشکل از گروه‌های کودک و نوجوان کتاب‌خوان است که زیر نظر یک مربی بزرگ‌سال پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه رده سنی کودک و نوجوان در این طرح مورد توجه است، عنوان کرد: کمک به بالا بردن سرانه مطالعه در کودکان، بالا بردن فرهنگ گفتگو و تعامل، تقویت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از جمله اهدافی است که در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.
وی پایین آمدن سرانه مطالعه در سبد فرهنگی خانواده ها را یک آسیب جدی عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی کتابخانه های کوچک در مساجد، محلات، آپارتمان ها و مراکز کوچک فرهنگی با مشارکت کودکان و نوجوانان در احیا و گسترش فرهنگ مطالعه تاثیرگذار است که هدف غایی اجرای این طرح نیز همین است.
رستمی، به تخفیف ٥٠ درصدی کتاب به اعضای این باشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: جام باشگاه های ویژه و برتر مجری این طرح از تخفیف ١٠٠ درصدی کتاب ها نیز برخوردار می شوند.
وی هزینه کرد برای کتاب را سرمایه گذاری عنوان کرد و یادآور شد: کتاب برای دانش و یادگیری است و جام باشگاه‌ها موفق شده است یک موج فرهنگی در میان والدین، مربیان و کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کشور ایجاد کند.
انتهای پیام

captcha