تسریع در اجرای ادغام اتحادیه مؤسسات مطالبه به‌حق فعالان قرآنی است
کد خبر: 3768517
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

تسریع در اجرای ادغام اتحادیه مؤسسات مطالبه به‌حق فعالان قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت کردستان با اشاره به برگزاری اولین مجمع اتحادیه مدغم کشوری گفت: تسریع در روند اجرای ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی مطالبه به‌حق فعالان قرآنی است.

تسریع در اجرای ادغام اتحادیه مؤسسات مطالبه به‌حق فعالان قرآنی است

ژاله حیدری‌مقدم، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری بسیار خوب و موفق اولین مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری در شهر مقدس قم، اظهار کرد: قطعاً واضح‌ترین و رساترین پیام استان‌ها در این حضور منظم به عنوان مطالبه اصلی آنها تسریع در روند اجرایی ادغام است.
وی افزود: پس از گذشت حدود یکسال و نیم از فرایند ادغام در استان‌ها انتظار برای تشکیل این مجمع اولویت و دغدغه اساسی تمام استان‌ها از جمله کردستان بود.
حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه براساس شیوه‌نامه و آیین‌نامه مصوب برای تشکیل مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری؛استان کردستان دارای ۶ نماینده برای حضور در مجمع عمومی قم بود، افزود: هرشش نفر در مجمع قم شرکت کرده و حاضر بودند.
وی با اشاره به مصوبات مجمع، با تبریک به همه منتخبین هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه که از افراد صاحبنظر و خوشنام قرآنی نیز هستند، تأکید کرد: علاوه بر انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره و هیأت بازرسی اتحادیه واحد کشوری، چند مصوبه بسیار خوب در این مجمع به اتفاق آرای استان‌ها به تصویب رسید و لازم الاجرا شد.
مدیرعامل اتحادیه موسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت کردستان عنوان کرد: یکی از مصوبات و تصمیمات مهم این نشست، تعیین و انتخاب کمیته ۱۳ نفره جهت بررسی و اصلاح اساسنامه نهایی اتحادیه مدغم کشوری بود که دونفر از نمایندگان کردستان در این کمیته عضو شدند.
وی اعلام کرد: یکی دیگر از تصمیمات و اقدامات بسیار خوب در این نشست، اعلام داوطلبانه تعلیق فعالیت‌ها و برنامه‌های اتحادیه پیشین مؤسسات قرآنی مردمی کشور توسط ریاست هیأت مدیره آن اتحادیه سردار طلایی بود که انصافا در نوع خود اقدامی عملی و بسیار ارزشمند در راستای هم آهنگی با خواسته جمعی استان ها برای اقدام جهت ادغام در سطح کشور بود.
حیدری‌مقدم با اشاره به نقش اساسی کمیته منتخب استان‌ها برای پیگیری بحث ادغام اتحادیه‌های کشوری، از زحمات اعضای این کمیته به ویژه حجت الاسلام و المسلمین امیدیان، مدیرعامل اتحادیه لرستان گفت: بدون شک تلاش‌های این بزرگواران و سایر دوستان در جهت ایجاد وحدت رویه و عملکرد در راستای نیل به اهداف والای قرآنی در جامعه در حافظه تاریخی جامعه قرآنی ماندگار خواهد ماند.چرا که پرداختن به مطالبه عمومی مؤسسات قرآنی کشور که همانا بحث ادغام برای جلوگیری از موازی کاری و عدالت در تخصیص اعتبارات و توزیع برنامه‌های قرآنی در استان‌هاست را مطالبه و دغدغه‌ای بحق توصیف کرده و پیگیری اجرای آن را اقدامی مبارک و شایسته تحسین دانست.
وی با اشاره به آیه «واعتصوا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» از مدیران موسسات و اعضای جامعه قرآنی استان خواست تا با اعتصام به این آیه شریفه ،اتحاد و وحدت کلمه را سرلوحه کار خود قرار داده و تمام تلاش خود را در راستای ترویج آن در جامعه و به ویژه در میان فعالان قرآنی بکار گیرند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی با اشاره به وجود برخی ناملایمات و رفتارهای دور از شأن قرآن و قرآنی درقالب رفتار و کلام و مصاحبه و سایر موارد دیگر از طرف عده‌ای از افراد معلوم الحال که متأسفانه قرآن را سپر نیات خود کرده‌اند، اعلام کرد: اتحادیه موسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت کردستان همچون گذشته و با انگیزه‌ای قوی‌تر به راه خود ادامه داده و هرگز تسلیم سنگ‌اندازی‌ها و اقدامات دور از اخلاق قرآنی آنان نخواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: خداوند به برکت قرآن اسباب هدایت را برای همه ما و آنان فراهم کرده و رسالت عظیم شان در خدمت به قرآن را یادآور شده و این در حالی است که در هر صورت آغوش اتحادیه برای پذیرش و حضور خادمان قرآن همیشه باز است.
انتهای پیام

captcha