کردستان میعادگاه شهدای کشور باشد
کد خبر: 3776221
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

کردستان میعادگاه شهدای کشور باشد

گروه سیاسی- دبیر کنگره علمی و پژوهشی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: ۵۴۰۰ شهید در استان و ۲۰۰ شهید خارج از استان، وحدت عملی را با خون خود ندا دادند و ما باید راه آنها را ادامه دهیم و همانند مدینه که میعادگاه مسلمانان بود کردستان نیز میعادگاه شهدای کشور باشد.

کردستان میعادگاه شهدای کشور باشد

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالسلام کریمی، دبیر کنگره علمی و پژوهشی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان دیروز، پنجم دی ماه در کنگره علمی و پژوهشی ۵۴۰۰ شهید که دیروز، پنجم دی ماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و یقین دارم که روح این شهدا امروز در این جا حضور دارد.
وی افزود: کلید کنگره علمی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان از اواخر سال ۹۵ زده شد و دانشگاه کردستان به عنوان دبیر کمیته علمی کنگره انتخاب شد.
دبیر کنگره علمی و پژوهشی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان تصریح کرد: تا کنون ۱۶ جلسه علمی و پژوهشی کنگره علمی ۵۴۰۰ شهیداستان کردستان با همکاری اساتید و دانشگاهیان دانشگاه کردستان تشکیل شده است و مقرر شد هر دانشگاه استان یک همایش علمی در این زمینه برگزار کند.
وی با اشاره به اینکه مقام شهید بسیار والا است، اعلام کرد: استان فرهنگی ما سه نوع شهید دارد یک سری از شهدا در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کردند و سپس شهید شدند، دسته دوم از شهدا، شهدایی هستند که با ضد انقلاب مبارزه و در مصاف با آنها شهید شدند، این شهادت بسیار ارزشمند است و دسته سوم کسانی هستند که در راه دین و انقلاب قدم برداشتند مانند شهدایی که در مصاف با جریان‌های تکفیری شهید شدند.
کریمی، افزود: شهدای این خطه و این استان شهادتشان مظلومانه‌تر و مظلومیتشان مضاعف‌تر است و در نتیجه باید احترام مضاعف‌تری به آنها نهاده شوند.
وی گفت: اگر می خواهید شهدا از ما راضی باشند باید خانواده شهدا را در متن قضایا بیاوریم و تنها به دیدن عکس و غبار روبی از مزارشان خاتمه نیابد.
دبیر کنگره شهدای ۵۴۰۰ شهید استان کردستان بیان کرد: نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده و خانواده شهدا چشم و چراغ انقلابند و متاسفانه برخی مسئولان بدون این چشم و چراغ حرکت می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: ۵۴۰۰ شهید در استان و ۲۰۰ شهید خارج از استان، وحدت عملی را با خون خود ندا دادند و ما باید راه آنها را ادامه دهیم و همانند مدینه که میعادگاه مسلمانان بود کردستان نیز میعادگاه شهدای کشور باشد.
انتهای پیام

captcha