یزد، پایتخت کتاب ایران شد
کد خبر: 3792773
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

یزد، پایتخت کتاب ایران شد

گروه فرهنگی ــ در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد، یزد از بین پنج شهر که به مرحله نهایی رسیدند با نظر داوران به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ٩٨ انتخاب شد.

به گزارش ایکنا از یزد، مراسم پایانی پنجمین دوره انتخاب و‌ معرفی پایتخت کتاب ایران و‌ جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روز گذشته، 4 اسفند با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
هیئت داوران پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران با در نظرگرفتن فعالیت‌های یکسال اخیر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در امر ترویج و توسعه فرهنگ کتاب، همکاری و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه، یزد را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کرد.
مچید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پس از شرکت در آیین اختتامیه پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستار کتاب ضمن قدردانی از تمامی افراد و بخش‌هایی که در کسب این موفقیت برای شهر یزد مشارکت کردند گفت: کسب این عنوان مبین این نکته است که اقدامات و برنامه‌های فرهنگی استان در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در یک سال اخیر موثر بوده است.
جوادیان‌زاده ادامه داد: یزد از بین پنج شهر که به مرحله نهایی با نظر داوران به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ٩٨ انتخاب شد.
وی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های متعددی با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی استان برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان اجرا شد و استان یزد با ایجاد ١٨٣٣ باشگاه کتابخوانی پس از استان اصفهان از نظر تعداد رتبه دوم و با توجه به نسبت جمعیتی رتبه نخست کشور را در ایجاد این تشکل‌های کتابخوانی در کشور دارد.
جوادیان‌زاده در خصوص مزیت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران یادآور شد: این رویداد با مشارکت وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و از تعهدات این وزارتخانه‌ها برای شهرهایی که به عنوان پایتخت کتاب انتخاب می‌شود، ایجاد برخی ساختارها و نهادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی است.
وی همچنین اضافه کرد: تکمیل طرح‌های عمرانی ناتمام مرتبط با حوزه کتاب از دیگر مزیت‌های کسب این عنوان برای استان یزد است که در این راستا مهمترین اولویت استان، تکمیل کتابخانه مرکزی شهر یزد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین تقویت باشگاه‌های کتابخوانی و ارائه کتاب به اعضای این باشگاه‌ها به صورت نیم بهاء را از دیگر زمینه‌هایی دانست که با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در یزد بیش از پیش تقویت می‌شود.

انتهای پیام

captcha