تعداد ائمه جماعات در مدارس کاهش یافته است
کد خبر: 3793013
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

تعداد ائمه جماعات در مدارس کاهش یافته است

گروه فرهنگی- رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال گذشته 362 امام جماعت فرهنگی و 298 روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس حضور داشتند ولی این تعداد امسال به 286 امام جماعت فرهنگی و 198 روحانی کاهش یافته است.

تعداد ائمه جماعات در مدارس کاهش یافته استبه گزارش ایکنا از زنجان، مجید نظری 5 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگی، اظهار کرد: نماز جماعت در 700 مدرسه استان به صورت رسمی اقامه می‌شود ولی از 2464 آموزشگاه، برخی فضاهای مشترک دارد و تا جایی که امکان دارد، نماز جماعت را برگزار می‌کنند.
وی بیان کرد: سال گذشته 362 امام جماعت فرهنگی و 298 روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس حضور داشتند ولی این تعداد امسال به 286 امام جماعت فرهنگی و 198 روحانی کاهش یافته است.
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ائمه جماعات در مدارس کاهش یافته است، تصریح کرد: همچنین برخی آموزشگاه‌ها ائمه جماعات ندارند که موضوع به تاخیر در پرداختی‌ها نیز در کاهش تعداد ائمه جماعات تأثیرگذار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سطح مدارس استان، 357 نمازخانه مستقل داریم ولی 341 باب از این نمازخانه‌ها نیازمند تامین تجهیزات است. البته حتی بدون وجود روحانی، همکاران و مربیان پرورشی نماز جماعت را اقامه می‌کنند و کمتر مدرسه‌ای وجود دارد که نماز جماعت را برگزار نکند.
نظری ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، 4000 متر مربع فرش سجاده‌ای و موکت اختصاص داده شد و آبان ماه امسال 11700 متر اعلام نیاز کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: برنامه پیوند مسجد و مدرسه هر هفته روزهای یکشنبه با حضور امام جمعه زنجان در یکی از مدارس ناحیه یک و دو به نوبت برگزار می‌شود و امسال مقرر است که 84 برنامه در همه مناطق برگزار شود.
این مسئول همچنین با اشاره به اینکه پارسال 50 نفر و امسال 44 نفر از مدیران مدارس متوسطه غیردولتی تحت طرح مبین (مدیریت برنامه‌های راهوران نماز) قرار گرفتند، ادامه داد: حدود هفت ماه است که ائمه جماعات روحانی حق القدم خود را دریافت نکرده‌اند و ابزاری هم برای برگزاری دوره‌ها نداریم.
انتهای پیام
captcha