دانشجویان؛ اولویت اجرای فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 3793390
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

دانشجویان؛ اولویت اجرای فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه اولویت فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، دانشجویان و قشر جوان جامعه است، گفت: در این راستا در حال تدوین برنامه‌های متنوع‌تر ترویجی و آموزشی قرآن برای سال ۹۸ هستیم تا بتوانیم نقش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی را در استان پررنگ‌تر کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح دانشجو معلم قرآن با تأکید بر اجرای طرح‌های ارزشی و اثرگذار برای جوانان اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه ما باید با اجرای طرح‌های خوب و اثرگذار زمینه جذب جوانان و به‌ویژه دانشجویان و حتی خودمان را به سمت ارزش‌های اصیل دینی فراهم کنیم چرا که اگر این اتفاق نیفتد واقعا جای نگرانی دارد.
وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی استان کردستان با توجه به رسالت فرهنگی خود و با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان و دانشگاه های سطح استان کردستان برنامه های مختلفی را اجرا کرده ایم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اجرای طرح‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای تشویق و ترغیب جوانان به سمت فعالیت های ارزشی و دینی بیان کرد: اجرای طرح دانشجو معلم قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن، دوشنبه‌های قرآنی و ... از جمله این طرح‌های اجرایی در سطح استان کردستان است.
وی با اشاره به اینکه طرح دوشنبه‌های قرآنی هم در سطح دانشگاه‌های استان و هم در سطح جهاددانشگاهی برای همکاران جهادگر استان برگزار می‌شود، اعلام کرد: ما در راستای اجرای این طرح هم به آموزه‌های دینی خود اضافه می‌کنیم و هم وحدت و همکاری بین همکاران را می‌بینیم و در این زمینه امیدواریم بتوانیم روز به روز آن را پربارتر کنیم.
سهراب نژاد عنوان کرد: یکی از پارامترها و عوامل مهم جهاددانشگاهی وجود خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا است که در این راستا ایکنای کردستان جزء استان های موفق بوده چراکه همکاران ما در ایکنا هم خبرهای دینی و قرآنی و مذهبی استان را پوشش و ترویج می‌دهند و هم سعی کرده اند در کنار جهاددانشگاهی و واحد فرهنگی برای آموزش آموزه‌های دینی با محوریت قرآن قرار گیرند و ما را یاری دهند.
وی عنوان کرد: ما در این راستا نیازمند حمایت و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های سطح استان هستیم تا بتوانیم رسالت خود را به نحو احسن در استان کردستان به انجام برسانیم.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان افزود: هر سازمان و اداره‌ای در بحث اجرای طرح‌های قرآنی اهدافی را برای خود تعیین کرده اما در نهایت هدف تمام ادارات و نهادها پررنگ کردن و عملی کردن قرآن کریم در زندگی مردم و سطح جامعه است که در این راستا باید با این دستگاه‌های فرهنگی استان همکاری بیشتری را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اولویت فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، دانشجویان و قشر جوان جامعه بوده است، اعلام کرد: دراین راستا در حال تدوین برنامه‌های متنوع‌تر ترویجی و آموزشی قرآن برای سال 98 هستیم تا بتوانیم نقش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی را در استان پررنگ‌تر کنیم.
وی یاداور شد: امیدواریم در سال 98 هر جا که یک فعالیت و برنامه قرآنی وجود دارد، جهاددانشگاهی استان کردستان مرجع کار باشد و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.
انتهای پیام

captcha