جشن تکلیف؛ برنامه‌ای تربیتی برای حرکت در مسیر ارزش‌های معنوی
کد خبر: 3795653
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

جشن تکلیف؛ برنامه‌ای تربیتی برای حرکت در مسیر ارزش‌های معنوی

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد و گفت: جشن تکلیف برنامه‌ای تربیتی و دینی که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان امروز، 15 اسفندماه در مراسم جشن تکلیف فرشتگان زمینی که در مسجدالنبی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جشن تکلیف و بندگی دوره جدیدی در زندگی، آسمانی شدن وارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است.
وی افزود: جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و باقی ماندن خاطره خوب در ذهن دانش‌آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.
رنجبر اعلام کرد: جشن تکلیف دانش‌آموزان با نیاز ویژه دخترپایه سوم ابتدایی و دانش‌آموزان با نیاز ویژه پسرپایه هفتم گروه‌های مختلف استثنایی در استان برگزار شد.
وی ضمن توصیه دانش‌آموزان به قرائت قرآن کریم و تأکید بر ضرورت انجام واجبات الهی پس از به تکیف رسیدن بیان کرد: برگزاری این گونه مراسم‌ها با عنوان جشن تکلیف دانش‌آموزان از عوامل مؤثری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی پی می‌برند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، انجام تکالیف و ترک حرام برگزاری جشن تکلیف است.
وی در پایان یادآور شد: جشن تکلیف برنامه‌ای تربیتی و دینی که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha