شهدا منشاء ایثار، فداکاری و انسان دوستی برای جامعه هستند
کد خبر: 3796172
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

شهدا منشاء ایثار، فداکاری و انسان دوستی برای جامعه هستند

گروه سیاسی - امام جمعه سنندج شهدا را منشاء ایثار، فداکاری و انسان دوستی برای جامعه دانست و گفت: شهدا برای تعالی، رشد و ماندگاری جامعه اسلامی خود را فدا کردند.

به گزارش اایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 17 اسفندماه در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به 22 اسفندماه سالروز گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در اهمیت جایگاه شهدا پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: «شهید همچون شمعی می‌سوزد تا اطراف خود را روشن کند».
وی شهدا را منشاء ایثار، فداکاری و انسان دوستی برای جامعه دانست و افزود: شهدا برای تعالی، رشد و ماندگاری جامعه اسلامی خود را فدا کردند.
امام جمعه سنندج بیان کرد: با توجه به ایثار و فداکاری که شهدا در راه حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و دفاع از آب و خاک خود کردند، لذا تک تک ما به جایگاه شهدا ارج بنهیم.
وی با اشاره به سالروز احسان و نیکوکاری عنوان کرد: صدقه دادن در ر اه خداوند متعال موجب گشایش درهای رحمت الهی می‌شود وزمینه ساز جامعه سالم خواهد شد.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه سال جاری نیز در حال اتمام است و فرصت ما برای بهره‌گیری از فرصت امسال به پایان می‌رسد، تاکید کرد: در این روزهای پایانی سال با انسانی و اسلامی کردن اعمال، گفتار و کردارمان هم از فرصت باقیمانده امسال نهایت استفاده را ببریم و موجبات خشنودی خداوند متعال را فراهم کنیم.
وی عنوان کرد: در این راستا اگر خارج از دستورات الهی و دینی رفتار کردیم باید بلافاصله با توبه و استغفار به همان مسیری که خداوند تعیین کرده است، بازگردیم.
امام جمعه سنندج با اشاره به روز درختکاری یادآور شد: کاشتن نهال و نگهداری از درختان یکی از تاکیدات دین اسلام است و می تواند برای فرد همچون صدقه و احسانی ماندگار باشد.
انتهای پیام

captcha