اورژانس فارس در هنگام سیل چه كرد/ مديريت درست اخبار موجب وفاق مردم شد
کد خبر: 3801987
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

اورژانس فارس در هنگام سیل چه كرد/ مديريت درست اخبار موجب وفاق مردم شد

گروه اجتماعی ـ رئیس مركز اورژانس فارس به تشریح فعالیت‌های این مركز در هنگام وقوع سیل در شیراز پرداخت و گفت: فعالیت اورژانس به دلیل اینكه یك پایگاه در دروازه قرآن داشت، از همان زمان وقوع سیل آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد مرادیان، رئیس مركز اورژانس فارس امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: یكی از نكات بسیار مهمی كه در پاسخ به حادثه سیل دروازه قرآن داشتیم این بود كه ایستگاه سلامت اورژانس در محل حادثه و در صحنه حضور داشت و این مسئله چندین كمك به ما كرد.
وی افزود: در لحظات اولیه سیل متوجه شدیم چنین اتفاقی افتاده است و از همان لحظات اول خدمات پیش بیمارستانی به كسانی كه امكان خروج از فضای سیل داشتند، مهیا شد به طوری كه در همان لحظات دو كودك را كه دچار غرق‌شدگی شده بودند، احیا كردیم.
مرادیان با بیان اینكه تمام آمبولانس‌های شیراز كه شامل 34 دستگاه هستند در حالت آماده باش قرار دادیم، گفت: همچنین نیروهای ذخیره خود را فراخوان كردیم و آمبولانس‌های بخش خصوصی، سپاه و شركت نفت نیز فراخوان شدند و به كمك مجموعه اورژانس آمدند و باعث شدند كه 24 دستگاه دیگر اضافه شوند و این تعداد آمبولانس‌ها را در سطح شهر توزیع كردیم و توانستیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
وی با تصریح اینكه در سیل 17 مصدوم به صورت سرپایی در صحنه مداوا كرده و 26 مصدوم دیگر را به بیمارستان منتقل كردیم، گفت: سعی كردیم تا مریض‌هایی كه بدحالتر هستند را از طریق اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل كنیم.
رئیس مركز اورژانس فارس با یادآوری اینكه اكثر فوتی‌ها كسانی بودند كه آب و گل و گیاهان وارد ریه آن‌ها شده بود و شدمات صدمات آن‌‌ها بسیار زیاد بود، گفت: 4 نفر از غر‌ق‌شدگان سیل در همان لحظات اولیه توسط اورژانس احیا شدند اما بعداً بر اثر شدت آسیب‌ها فوت شدند.
وی با اشاره به جابجایی مصدومان سیل میان بیمارستان‌ها گفت: در حالت عادی این جابجایی‌ها تنها توسط آمبولانس‌های هر بیمارستان انجام می‌شود اما با توجه به شرایط موجود ما از آمبولانس‌های دیگر كمك گرفتیم به طوری كه 25 انتقال بین بیمارستانی در این ایام داشتیم.
رئیس مركز اورژانس فارس با تصریح اینكه در ساعات اولیه وقوع سیل در دروازه قرآن بلافاصله 336 تخت بیمارستان‌ها برای پذیرش مصدومان سیل خالی شد، زیرا احتمال می‌رفت كه سایر نقاط شهر هم درگیر سیل شوند، گفت: در روز 5 فروردین به جز دروازه قرآن در نقاط دیگر شهر هم آبگرفتگی داشتیم اما مصدومان در حادثه دروازه قرآن متمركز شده بودند.

وی اظهار كرد: اتفاقی كه در بحث مدیریت خبر و انتقال اخبار صحیح به مردم در سیل شیراز رخ داد، بی‌بدیل و بی‌نظیر بود كه جای تشكر ویژه از اصحاب رسانه دارد و یكی از نتایج این مدیریت درست خبر این بود كه كمترین شایعه را درباره این حادثه داشتیم.

مرادیان ادامه داد: آن چیزی كه اتفاق افتاد و به خاطر آن مردم كنار مسئولان قرار گفتند همین مدیریت درست خبر بود و مردم پای كار آمدند و یك حماسه تاریخی برای شیراز و استان فارس درست كردیم كه زبانزد كل كشور شد.

رئیس مركز اورژانس فارس در پایان با بیان اینكه به طور كلی در ایام نوروز 17 هزار و 560 مأموریت توسط اورژانس فارس انجام شد، گفت: مأموریت فوریت‌های پیش بیمارستانی نسبت به سال گذشته 2 درصد كاهش داشته است.


انتهای پیام

captcha