شناسایی موقوفه حسینعلی رحمانی در شهرستان بیجار
کد خبر: 3802027
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷

شناسایی موقوفه حسینعلی رحمانی در شهرستان بیجار

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از شناسایی موقوفه واقف خیر اندیش مرحوم حجت الاسلام حسینعلی رحمانی در شهر بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از کشف و شناسایی این موقوفه در شهر بیجارخبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش مرحوم حجت‌الاسلام حسینعلی رحمانی یک قطعه زمین به مساحت ۵۷۰ متر را برای ساخت مسجد در شهر بیجار در سال ۱۳۵۱وقف کرده بود که با تلاش و پیگیری کارشناسان ثبتی این اداره کل سند این زمین اخذ و موقوفه تثبیت شد.
وی افزود: وقف این زمین در سال ۵۱ اجرا شده بود و با همکاری و حضور خیرین و مردم شهرستان بیجار یک مسجد بر روی این زمین وقفی ساخته شد و هم اکنون جایگاهی برای عبادت و ترویج دین مبین اسلام در شهر بیجار است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار کشف و شناسایی موقوفات را یکی از وظایف اصلی اوقاف دانست و گفت: امید است با همکاری ثبت اسناد، مردم و روحانیون این شهرستان شاهد کشف و شناسایی سایر موقوفات ثبت نشده شهرستان بیجار باشیم.
وی در پایان یادآور شد: ثبت این موقوفات در ساکانه جامع موقوفات زمینه لازم را برای حفظ عین و افزایش بهره‌وری موقوفات فراهم خواهد آورد.
انتهای پیام

captcha