دولت آمریکا؛ منشأ تروریسم در جهان/ همه چیز را گردن تحریم نیندازیم
کد خبر: 3803020
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

دولت آمریکا؛ منشأ تروریسم در جهان/ همه چیز را گردن تحریم نیندازیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دولت آمریکا مبدأ و منشأ آدم‌کشی در جهان است و این اقدام نابخرادانه و نامشروع نشانه دیگری از ضعف آمریکایی‌ها مقابل ملت ایران و نیروهای مسلح به خصوص سپاه محسوب می‌شود.

دولت آمریکا مبدا و منشا تروریسم در جهان/نباید همه چیز را بر گردن تحریم بیندازیمبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 23 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان تروریستی یک اقدام نامشروع بوده و نشانگر ضعف آمریکا در برابر ملت ایران و نیروهای مسلح و سپاه است.

وی یادآور شد: حماسه‌های سپاه در هشت سال دفاع مقدس، بازسازی خرابه‌های پس از جنگ هشت ساله، مقابله در جبهه میدانی با گروه تروریستی و داعش و نقش‌آفرینی در کمک به مردم سیل‌زده در کشور از جمله لرستان، خوزستان و گلستان‌ بر کسی پوشیده نیست.

آل‌هاشم با بیان این‌که این اقدام نمایشی آمریکا نمی‌تواند هیچ خللی در محبوبیت مردمی این نیرو ایجاد کند، گفت: این اقدام آمریکا ناشی از کینه آن از موفقیت‌های سپاه پاسداران در میدان‌های گوناگون است؛ لذا محبوبیت سپاه پاسداران با این اقدام احمقانه روز به روز در بین مردم بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان این‌که این فریب‌ها گریبان گیر خود ترامپ خواهد شد، افزود: این گونه اقدامات هیچ گونه تاثیری برای رسیدن به آرمان‌ها ما نداشته و دشمن نمی‌تواند تفرقه‌ای بین مردم و نیروهای مسلح ایجاد کند؛ بلکه روز به روز وحدت و همدلی بین آن‌ها عمیق تر می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که آمریکا نمی‌تواند با این کارها ما را بترساند، تصریح کرد: دولت باید در مقابل این اقدام نامشروع آمریکا، اقدامات متقابلی انجام دهند تا هیأت حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل و تاسیس گروه‌های تروریستی است، از این اقدام احمقانه خود پشیمان شود؛ البته طرح «تروریستی اعلام کردن سپاه» از زمان جورج بوش بود و موضوع جدیدی نیست.

وی در ادامه به سفر نخست وزیری عراق به ایران اشاره و اظهار کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد و به عبارتی دستاوردهای سفر گذشته رئیس جمهور ایران به عراق در این سفر تکمیل شد و به خوبی نشان داد که روابط صمیمی و روابط گرمی بین این دو کشور وجود دارد که باید بیش از پیش در جهت توسعه مناسبات تلاش کرد.

امام جمعه تبریز با تبریک روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان گفت: امیدواریم جوانان از این حضرت الگو بگیرند و در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند واهل اخلاص ، مسؤولیت‌ پذیری، عمل به تکلیف ، بصیرت، عقلانیت ، خودباوری و شجاعت ، ایستادگی و خط شکنی باشند.

آل‌هاشم سالروز تولد حضرت ولیعصر(عج) را تبریک گفت و افزود : مردم آذربایجان شرقی و تبریزی های مومن باید تزئین‌ های نیمه شعبان را در مساجد، بازار، ادارات، دانشگاه‌ها، اصناف و محلات شروع کنند و حال و هوای نیمه شعبان به شهر بدهند.

وی با تاکید بر دقت مسؤولان در بخش صادرات کالا گفت: نباید همه چیز را بر گردن تحریم بیندازیم چرا که مگر سیب‌زمینی و پیاز ربطی به تحریم دارد که چنین قیمتی دارند و آیا این نشانه بی‌تدبیری نیست؟

آل‌هاشم افزود: البته در حال حاضر دستور داده‌اند تا جلوی صادرات گرفته شود ولی چرا در زمان و وقت مناسب جلوی آنها گرفته نشده است؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تزئین خیابان‌ها در نیمه شعبان کم‌رنگ شده است، متذکر شد: انتظار می‌رود بازار، مساجد، مدارس و ادارات به میدان آماده و رنگ و بوی شعبانی به خیابان‌ها بدهند.

وی در ادامه به احترام به والدین و سفارش ائمه اطهار(ع) نسبت به توجه ویژه به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: خدمت به پدر و مادر از جمله جهاد در راه خداست و دارای ثمرات زیادی می‌باشد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: احسان به پدر و مادر مخصوصاً بعد از فوت آنها نیز جزو سفارشات اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

captcha