۳۵ درصد اقتصاد آذربایجان غربی، وابسته به کشاورزی است
کد خبر: 3807179
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

۳۵ درصد اقتصاد آذربایجان غربی، وابسته به کشاورزی است

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۵ درصد اقتصاد آذربایجان غربی به کشاورزی وابسته است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در منطقه از چهار هزار ریال به ۱۰۰ هزار ریال رسیده است که نقش بسزایی در جبران محرومیت روستانشینان خواهد داشت.

۳۵ درصد اقتصاد آذربایجان غربی، وابسته به کشاورزی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، صبح امروز، ۸ اردیبهشت ماه، در همایش روز ملی شوراها، با اشاره به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، بیان کرد: مردم در طول هشت سال دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی از نظام، یک تنه در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و در جنگ اقتصادی نیز پیروز میدان خواهند بود.
وی با بیان اینکه میزان صادرات از آذربایجان غربی در سال ۹۶ تنها ۴۶۰ میلیون دلار بود، ادامه داد: میزان صادرات از این استان طی سال گذشته از نظر وزنی نیز ۲۷۷ درصد بیشتر از سال ۹۶ بود.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به کاهش تعداد افراد جویای کار و افرادی که درخواست استفاده از بیمه بیکاری دارند، برداشت می‌شود که نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافته است.
وی با اشاره به جذب نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: سه سرمایه‌گذار بزرگ برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه جذب شده و میزان سرمایه‌گذاری در تنها یکی از این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
شهریاری با اشاره به وضعیت اقتصادی در تحریم‌های اعمال شده علیه کشور، ادامه داد: همه تلاش خود را در جذب سرمایه‌گذاری و کاهش بیکاری در منطقه به‌کار گرفته‌ایم.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سطح کشور، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر سبب شد تا وضعیت مناسبی بر کشاورزی آذربایجان غربی حاکم شود و امیدواریم آثار آن در توسعه شاخص‌های زندگی مردم منطقه نمایان گردد.
وی با اشاره به اینکه اکنون نزدیک به ۱.۳ میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید می‌شود، ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده توسط کارشناسان، در صورت اصلاح نوع آبیاری و نوع کشت نهال‌ها در منطقه این میزان در وسعت زمین فعلی می‌تواند به بیش از ۳.۵ میلیون تن در سال برسد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۵ درصد اقتصاد آذربایجان غربی به کشاورزی وابسته است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در منطقه از چهار هزار ریال به ۱۰۰ هزار ریال رسیده است که نقش بسزایی در جبران محرومیت روستانشینان خواهد داشت.
وی همچنین وضعیت دریاچه ارومیه را مناسب دانست و گفت: میزان آب دریاچه ارومیه در مقایسه با آغاز سال آبی جاری بیش از سه میلیارد مترمعکب افزایش یافته که در نوع خود کم‌نظیر است.
انتهای پیام

captcha