مشاركت مردم و اعتماد‌سازی؛ از مهم‌ترین اهداف پلیس
کد خبر: 3807187
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

مشاركت مردم و اعتماد‌سازی؛ از مهم‌ترین اهداف پلیس

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینكه شجره طیبه انقلاب اسلامی سال‌ها است که از چشمه مردم سالاری دینی آبیاری شده است، گفت: در همین راستا مشارکت مردم و اعتمادسازی، مهم‌ترین اهدافی است که پلیس به دنبال دستیابی به آن‌ها است.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 8 اردیبهشت‌ماه با اشاره به فرا رسیدن روز شوراها گفت: قطعاً مشاركت اقشار مختلف مردم، شوراها و دهیاران در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی كمك زیادی به پلیس در برقراری امنیت مطلوب می‌كند.
وی افزود: امر شورا و مشورت آنچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره را به نام شورا اختصاص داده و در آیات بی شماری بر این موضوع تاكید شده است، بنابراین برقراری امنیت مستلزم همكاری و مشارکت شوراها و معتمدین مردم با پلیس در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و جرایم است.
رئیس پلیس فارس بیان كرد: همین توجه به شوراها در تعالیم قرآن و عترت، موجب شده تا تأسیس شوراها (مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر روستاها) در ایران به قانون تبدیل شده و انتخابات آن هر چهار سال یک بار در تمام نقاط ایران با شور فراوان همراه باشد.
گودرزی خواستار مشارکت همه جانبه شهروندان و مسئولین در برقراری امنیت شد و گفت: شجره طیبه انقلاب اسلامی سال‌ها است که از چشمه مردم سالاری دینی آبیاری شده و در این بین میدان دادن به شوراها، بر طراوت این درخت سرافراز افزوده است، در همین راستا مشارکت مردم و اعتمادسازی، مهم‌ترین اهدافی است که پلیس به دنبال دستیابی به آن‌ها است.
وی بر نقش نیروی انتظامی در استقرار نظم و امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی اقتدار پلیس در پذیرش عامه مردم است که می‌توان آن‌ها را در برقراری نظم و امنیت جامعه مشارکت داد.
انتهای پیام

captcha