برگزاری ضیافت‌های افطاری از محل بودجه بیت‌المال ممنوع است
کد خبر: 3808982
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

برگزاری ضیافت‌های افطاری از محل بودجه بیت‌المال ممنوع است

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری ضیافت افطاری از محل بودجه بیت‌المال باید مدیریت شود و برگزاری این نوع مهمانی‌ها و همایش‌هایی که خروجی کم و هزینه زیاد دارد در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

برگزاری ضیافت‌های افطاری از محل بودجه بیت‌المال ممنوعبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در شورای اداری استان با اشاره به نام‌گذاری سال 98، اظهار کرد: رونق تولید، یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی و دولت خواهد بود.
وی افزود: در روزهای ابتدایی سال مأموریتی به معاون اقتصادی استانداری به همراه دستگاه‌های مربوطه داده شد تا نیازهایی را که در راستای تحقق شعار سال باشد اجرایی کنیم.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احصای مشکلات و موانعی که در سر راه تولید استان قرار دارد از مأموریت‌هایی بود که به حوزه اقتصادی استانداری داده شد، تصریح کرد: یکی از ابزارها در راستای رونق تولید، برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید است که این جلسات راهبردی بوده و یکی از اهداف اصلی آن حمایت از واحدهای تولیدی در استان است .
معتمدیان با اشاره به اینکه یابد کمک نیم حمایت به صورت عملی باشد، اظهار کرد: تولید پایه اقتصاد است و افزایش رونق تولید رابطه‌ای مستقیم با اشتغال دارد.
وی ادامه داد: نیازمند روان‌سازی صادرات و بازاریابی‌های جدید در سطح منطقه هستیم و کشورهای جدیدی باید تعریف شود که بازارهای فروش محصولات تولیدی استان باشند.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سیل فروردین‌ماه، افزود: یکی از استان‌های درگیر سیل، خراسان جنوبی بود که با برنامه ریزی‌های دقیق، حضور مدیران و کارشناسان و مسئولان امدادرسان استان در مدیریت پیشگیری بسیار موفق عمل کرد.
معتمدیان یکی از موضوعات مهم کشور در سال جاری را بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در حوزه سیاسی، برگزاری انتخاباتی است که با بسیج همه امکانات برگزار شود.
وی افزود: برگزاری بی‌طرفانه انتخابات، برگزاری انتخابات سالم و در امنیت کامل و حضور و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات از سیاست‌های دولت است که نیازمند همکاری و تعامل همه بخش‌ها است.
استاندار خراسان‌جنوبی به سفرهای شهرستانی‌اش در چند ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این سفرها دیدگاه‌ها و مشکلات دیده می‌شود و یکی از اولویت‌ها در سطح استان این است که مدیران از نزدیک اولویت‌ها را رصد و تصمیمات اجرایی داشته باشند.
معتمدیان حضور مسئولان در جمع مردم را یکی از مطالبات مردمی دانست و افزود: از مدیران نیز می‌خواهیم این سفرهای استانی را در طول سال داشته باشند و برنامه تدوین شده سفرهای خود را در سال جاری به استانداری تحویل دهند و در این راستا همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل دو بار در سال سفرهای شهرستانی و حضور میدانی در روستاها و بخش‌ها داشته باشند.
وی به سفر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در روزهای پایانی سال به استان خبر داد و بیان کرد: این سفر مصوبات خوبی داشت که اختصاص وام‌های اشتغال روستایی و تأمین مسکن از جمله آن‌ها بود.
استاندار خراسان‌جنوبی یکی از اولویت‌های سال ۹۸ را لزوم افزایش تعاملات با مرکز، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها است برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی در سطح استان دانست و اظهار کرد: یکی از آسیب‌های استان، نبود تعاملات دستگاه‌های اجرایی با مرکز است.
معتمدیان ادامه داد: 88 درصد بودجه‌های کشور در وزارتخانه‌ها است و فقط ۱۲ درصد از این بودجه‌ها به استان‌ها می‌رسد که نمی‌توان کار زیادی با آن انجام داد و اگر اولویت استان، توسعه است باید با تعاملات این بودجه‌ها به استان آورده شود.
وی با بیان اینکه باید مشخص شود هر دستگاه اجرایی تا پایان سال چه برنامه‌ای برای حضور مهمانان کشوری در استان دارد، خاطرنشان کرد: این حضور نباید تشریفاتی بوده و باید برای استان منفعتی داشته باشد.
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردیم که از دستگاه‌ها بر مبنای شاخص‌های توسعه‌ای برنامه اجرایی بخواهد.
معتمدیان با اشاره با تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: با وجود این تحریم‌ها، عملاً شاهد انسجام بیشتر و قدرتمند شدن جمهوری اسلامی در سطح منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از منابع اصلی ما فروش نفت است، افزود: سهمیه اختصاص یافته به استان 1.5 میلیون لیتر در ماه بود که با ساز و کار جدید این میزان به 10 میلیون لیتر افزایش یافت.
معتمدیان بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه سوخت مرزنشینان استان با تخصیص 10 میلیون لیتر در اسفند ماه سال گذشته هفت برابر شد.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما به عنوان مسئولان استان باید از حالت روزمرگی در این شرایط خاص خارج شویم و با حضور در میان مردم، به آنان انگیزه و امید دهیم، اظهار کرد: نظارت بر هزینه کردها و صرفه جویی یکی از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.
وی افزود: برگزاری هرگونه همایش در استان به جز همایش‌هایی که با مجوز استانداری باشد، ممنوع است چراکه آمار برگزاری همایش با هزینه‌های سنگین و خروجی‌های کم در استان زیاد است.
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری ضیافت افطاری از محل بودجه بیت المال باید مدیریت شود و برگزاری این نوع مهمانی‌ها نیز در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.
معتمدیان ادامه داد: متاسفانه ارائه خدمات به مردم استان با منت صورت می‌گیرد و این امر نیازمند آموزش و نطارت مدیران بر زیرمجموعه است.
وی، همه مدیران را خدمتگزار مردم دانست و افزود: طرح تکریم ارباب رجوع باید به معنای واقعی در سیستم‌های اداری اجرا شود.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آمار جلسات با خروجی کم در استان بالا است، تصریح کرد: مدیران باید جلسات خود را بعد از ساعت اداری بگذارند تا مردم برای دیدار با مدیران معطل نشوند.
معتمدیان گفت: مدیران باید روحیه جهادی را در عمل پیاده کنند و خستگی ناپذیری باید یکی از ویژگی‌های مدیران باشد.
وی یادآور شد: باید مدیران عالمانه و هدفمندانه راهکارهایی را پیدا کرده و مدیریت جهادی را در زیرمحموعه سازمان خود و همه اجزای مدیریتی استان نهادینه کنند.
انتهای پیام

 

captcha