نبود حمایت در عرضه محصولات مددجویان «چتر جاوید احسان طبرستان»
کد خبر: 3824583
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

نبود حمایت در عرضه محصولات مددجویان «چتر جاوید احسان طبرستان»

گروه اجتماعی- مدیرعامل موسسه خیریه «چتر جاوید احسان طبرستان» مهم‌ترین چالش در زمینه فعالیت کار خیریه را نبود حمایت‌های کافی مددجویان درعرضه فروش محصولات دانست و اظهار کرد: از خیرین انتظار می‌رود در زمینه آماده‌سازی بستر اشتغال و فراهم کردن سرمایه اولیه به مددجویان حمایت کنند.

نبود حمایت در عرضه محصولات مددجویان «چتر جاوید احسان طبرستان»سید محدثه نبوی مدیرعامل موسسه خیریه «چتر جاوید احسان طبرستان» در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: موسسه خیریه «چتر جاوید احسان طبرستان» در ششم اردیبهشت‌ماه سال 97 کار خود را به صورت استانی آغاز کرد این موسسه با وجود پنج نفر هیئت مدیره و با حضور هشت پرسنل به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت است.
وی با بیان اینکه، این موسسه خیریه ضمن ایجاد و آمادگی شغلی فردی با اولویت زنان سرپرست خانوار و توسعه منابع مالی و انسانی مورد نیاز، سبب رونق فرصت‌های شغلی شد، افزود: این موسسه در یک سال و سه ماه گذشته کمک‌های غیرنقدی نظیر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های زندگی و ارائه حمایت‌های مددکاری، مشاوره شغلی و سرمایه گذاری، برای ایجاد اشتغال انجام داده است.
نبوی راه کسب درآمد موسسه را کمک‌های نقدی و غیرنقدی افراد خیر و نیکوکار دانست و گفت: خیرین موسسه ما خیرین با مبالغ بالا نیستند همین که مدرسی به هنرجو آموزش می‌دهد و شهریه دریافت نمی‌کند جزو خیرین محسوب می‌شود و در کنار آن شهریه کلاس‌های افراد عادی، صرف تهیه ملزومات موسسه می‌شود.
مدیر عامل خیریه در مورد چه نوع افرادی زیر چتر احسان این موسسه قرار می‌گیرند، گفت: جامعه هدف این موسسه، خانواده بهزیستی، کمیته امداد و عموم مردم نیازمندی است که با هزینه حداقلی زمینه ایجاد و آمادگی شغلی آنها مهیا می‌شود.
وی چگونگی جذب مددجویان موسسه را از طریق بهزیستی و بسیج محلات، بیان کرد و افزود: افراد بسیار زیادی هستند که با وجود نیازمندی اما اطلاعی از کمک های بهزیستی ندارند ما این افراد را از طریق پایگاه بسیج و مساجد هر محله و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی شناسایی کرده و با معرفی به موسسه خیریه راهی را برای آموزش فن وحرفه‌ای و کسب درآمد به آنان آموزش می‌دهیم.
نبوی، برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی هنرجویان مددجو را در افزایش توانمندی آنها مفید دانست و گفت: برپایی نمایشگاه درون موسسه‌ای به مدت 6 ماه و برپایی نمایشگاه‌های درون دستگاه‌ها از جمله اقدامات این موسسه در سال جاری بوده است.
وی افزود: در سال جاری تاکنون نامه نگاری‌هایی جهت برپایی ده‌ها نمایشگاه محصولات مددجویان انجام دادم، اما اغلب به جهت عدم همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که طلب هزینه می‌کردند، این نمایشگاه‌ها برپا نشد.
نبوی مهم‌ترین چالش در زمینه فعالیت کار خیریه را نبود حمایت‌های کافی مددجویان درعرضه فروش محصولاتشان دانست و اظهار کرد: قصد موسسه ما گرفتن کمک مالی نیست بلکه از خیرین انتظار می‌رود در زمینه آماده‌سازی بستر اشتغال و فراهم کردن سرمایه اولیه به مددجویان حمایت کنند.
وی افزود: معلولین توانایی و استعداد‌های بی‌نظیری در عرصه هنر دارند ولی مکان نامناسب موسسه که درطبقه سوم ساختمان وجود دارد به دلیل داشتن پله‌های نامناسب، معلولان کمتر حضور پیدا می‌کنند.
نبوی درباره مشکلات مکان موسسه، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که مانع رونق فعالیت موسسه می‌شود اجاره بهای مکان موسسه است که متعلق به اوقاف می‌باشد، با وجود مشکلات اقتصادی امروز جای بهتری برای شروع کار میسرنبود و این مکان نیز مکان مناسبی برای مراجعه معلولین نیست.
نبوی خواهان کاهش اجاره بها شد و گفت: اگر20 میلیون تومان اجاره بهای یک سال گذشته را صرف امور موسسه می‌کردم قطعاً، اشتغال‌زایی بیشتری برای مددجویان ایجاد می‌شد.
نبوی بکارگیری چهار هنرجو در بازار کار و کسب درآمد آنها را سبب دلگرمی این موسسه دانست و افزود: حضور بانویی در زمینه چرم‌سازی به همراه دخترشان در موسسه نبض حیات این موسسه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه، برخی خودشان را به خواب زده‌اند و علاقه‌ای به خود اشتغالی ندارند و به گرفتن ماهانه پولی ناچیز از موسسات خیریه بسنده می‌کنند، افزود: حمایت واقعی باید از افرادی که وارد عرصه اشتغالزایی و خودکفایی می‌شوند تعلق گیرد.
انتهای پیام

captcha