ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کار گرفته‌ شود
کد خبر: 3830516
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کار گرفته‌ شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این اداره دارای تشکل‌های مردمی گسترده‌ای است که با استفاده از این ظرفیت می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، ششم مردادماه در نشست هم‌اندیشی با معاون و کارشناسان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان که به‌منظور بررسی فعالیت‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی امروزه دامنگیر جامعه شده و نیاز است برای پیشگیری از آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های فرهنگی به‌خوبی رسالت خود را انجام دهند، آسیب‌های اجتماعی گسترش نمی‌یابد، افزود: درست عمل کردن به رسالت فرهنگی توسط هر دستگاه فرهنگی مانع ورود نیروی انتظامی به معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله برخورد با پدیده بدحجابی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تنها راه پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش آن‌ها در جامعه مشارکت خود مردم است؛ چرا که هرجا شاهد حضور مردم بوده‌ایم کارها به خوبی پیش رفته است.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن تشکل‌های گسترده مردمی از جمله هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته، مبشران فرهنگی و روحانیان مستقر می‌تواند در راستای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلاش کند.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه می‌توان از طریق تشکل‌های مردمی فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا داد و پیام دین را به‌خوبی به مردم منتقل کرد، یادآور شد: نیروی انتظامی به‌دنبال تأمین امنیت مردم است و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این راستا کمک کنند.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی که دارد ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فرماندهی انتظامی کردستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت و همکاری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار گفتمان دینی در سال 97 در سطح مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و گفتمان‌های دینی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد و براین اساس فرماندهی انتظامی استان با معرفی مکان‌ها و مناطق مورد نیاز و همچنین مخاطبان به تبلیغات اسلامی می‌تواند از ظرفیت این نهاد انقلابی بهره ببرد.

فضای مجازی جزو مخرب‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کردستان هستند

سرهنگ عبدالله فاتحی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه‌ای متفاوت است اما در استان کردستان مخرب‌ترین آسیب، بحث اعتیاد به‌ویژه اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: مسئله بیکاری از عوامل اصلی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی هستند و وجود این معضلات در شأن استان کردستان به‌ویژه شهر سنندج نیست.

فاتحی با بیان اینکه تولید امنیت کاری چند وجهی است و صرفاً پلیس نمی‌تواند جوابگوی تولید این مؤلفه مهم در جامعه باشد، بیان کرد: پلیس در خاکریز آخر قرار دارد و باید دستگاه‌های فرهنگی به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تأسیس دفتر تحقیقات کاربردی در راستای رفع مشکلات مردم و اختلافات راه‌اندازی شده تا با جلوگیری از ایجاد هرگونه تشویش بتوانیم مشکلات مردم را رسیدگی و برطرف کنیم، عنوان کرد: ادارات فرهنگی نیز نباید از مسائل و مشکلات مردم غافل باشند و تا جایی که می‌توانند برای حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب‌ها بکوشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان بیان کرد: نباید زمینه را برای موج‌سواری معاندین فراهم کنیم و برای این مهم باید نیاز هرمنطقه را بررسی و پس از نیازسنجی اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی کرد و همه ادارات نیز باید در تولید امنیت مشارکت و همکاری داشته باشند.

یادآور می‌شود، در این نشست پس از بحث و بررسی ظرفیت‌های فرماندهی انتظامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بررسی و مقرر شد، تفاهم‌نامه همکاری برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان منعقد شود.

انتهای پیام

captcha