مشکلات بیمه و خدمت سربازی طلاب اهل سنت پیگیری می‌شود
کد خبر: 3832838
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

مشکلات بیمه و خدمت سربازی طلاب اهل سنت پیگیری می‌شود

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه زاهدان گفت: بیمه تأمین اجتماعی و مسئله خدمت سربازی مهمترین مشکلات و درخواست‌های همیشگی طلاب اهل سنت است که به‌صورت جدی پیگیر آن خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، بیست‌ویکمین گردهمایی ائمه‌جمعه و جماعات شیعه و سنی، شب گذشته، 14 مردادماه در سرسرای وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام‌جمعه زاهدان در این مراسم بیان کرد: توسعه در گرو امنیت است و امنیت جز با تحکیم وحدت به‌دست نمی‌آید؛ نقش علما در ایجاد و تقویت این وحدت بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه چابهار از ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال و تولید برخوردار است، افزود: شناخت و استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها می‌تواند توسعه استان و حتی منطقه را به‌همراه داشته باشد.

امام‌جمعه زاهدان همچنین بر نقش جوانان تأکید کرد و ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان، برخورداری از نیروی انسانی جوان و با انرژی است؛ باید مشارکت جوانان در حرکت انقلاب بسوی توسعه اقتصادی و رفع مشکلات بیشتر شود.

وی توجه ویژه دولت به چابهار را ستودنی دانست و اظهار کرد: باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم کرد؛ سرمایه‌گذار در صورتی فعال می‌شود که در این منطقه سود ببرد.

محامی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک، شاهد رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود و مشکلات معیشتی و اشتغال مردم تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی در ادامه به دیدارش با طلاب و علمای اهل سنت چابهار اشاره و عنوان کرد: بیمه تأمین اجتماعی و مسأله خدمت سربازی مهمترین مشکلات و درخواست‌های همیشگی طلاب اهل سنت است که به صورت جدی پیگیر آن خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان وحدت و انسجام قشرهای مختلف مردم چابهار را ستودنی دانست و بیان کرد: حضور و مشارکت مردم می‌تواند مشکلات را مرتفع کند و باید طلاب و روحانیان همگام با برنامه‌های نظام اسلامی حرکت کنند.

انتهای پیام

captcha