اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۹۷ بقعه شاخص استان مرکزی
کد خبر: 3837927
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۹۷ بقعه شاخص استان مرکزی

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در راستای اجرای امینانه واقفان طرح بصیرت عاشورایی از یکشنبه، ۱۰ شهریور مقارن با اول محرم‌الحرام در ۹۷ بقعه شاخص استان آغاز و تا ۱۲ محرم ادامه دارد.

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 97 بقعه شاخص استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 5 شهریور در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‌های بصیرت عاشورایی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در راستای اجرای امینانه واقفان طرح بصیرت عاشورایی از یکشنبه، 10 شهریور مقارن با اول محرم‌الحرام در 97 بقعه شاخص استان آغاز و تا 12 محرم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بقاع سطح 1، 2 و 3 میزبان عزاداران اباعبدالله(ع) در ماه قمری پیش‌رو هستند، اظهار کرد: روز دوم محرم مراسم لبیک یا حسین(ع)، روز ششم محرم همایش احلی من العسل، اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در 11 بقعه و رهروان زینبی هم 12 محرم برگزار می‌شود. برنامه‌های محرم به همین زمان خلاصه نمی‌شود بلکه تا اربعین حسینی ادامه دارد.

حجت‌الاسلام واحدی شعار امسال سوگواری بصیرت عاشورایی را«کرامتنا الشهادة» دانست و افزود: امامزادگان فاطمه صغری(س) آشتیان، سید محمد(ع) فم تفرش، سید مسعود(ع) زرندیه، اسحاق(ع) ساوه، احمد ابن علی(ع)ذلف آباد فراهان، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند، محمد عابد(ع)، آمنه خاتون(س)و عبدالله(ع) اراک، زبیده خاتون(ع) دلیجان، فضل(ع) و یحیی(ع) محلات، مسعود(ع) خنداب و ابوطالب(ع)خمین به عنوان 11 بقعه متبرکه سطح استان شناخته می شوند که از روز اول تا ۱۲ محرم همه روزه برنامه‌های فرهنگی در این بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در بقاع متبرکه سطح ۲ برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و در بقاع متبرکه سطح سه نیز تنها در روزهای تاسوعا، عاشورا و شام غریبان امام حسین(ع) برنامه‌های عزاداری، روضه‌خوانی و تعزیه برگزار می‌شود.

وی با یادآور شدن این مطلب که همایش لبیک یا حسین(ع) مصادف با دوم محرم همایش شیرخوارگان حسینی در ششم ماه محرم، همایش احلی من العسل هفتم محرم، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه،تبیین و تبلیغ شعار کرامتنا الشهاده (شهادت افتخار ماست) به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی، برگزاری مراسم سخنرانی در شب‌های ماه محرم در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه از مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام سوگواری است.

حجت‌الاسلام واحدی در بخشی از سخنان خود از اجرایی شدن طرح«شمیم حسینی» خبرداد و در تشریح طرح مذکور اظهار کرد: در این طرح اجرای امینانه واقفین در بخش‌های اطعام و تعزیه‌داری در دستور کار است که با هماهنگی تبلیغات اسلامی به هیئت‌های مورد تأیید و رسمی استان حواله‌های ویژه ارائه و سرپرست هیئت‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز افق در ۱۱ بقاع سطح یک استان اقلام مورد نیاز خود را دریافت و نسبت به اطعام عزاداران حسینی اقدام کنند.

وی بیان کرد: یک میلیارد تومان در راستای اجرای امینانه نیات واقفین‌ در راستای تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی در استان تخصیص داده شده که با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام عزاداری امام حسین(ع) هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی گفت: موکب استان در ایام اربعین همچون سال‌های گذشته در مسجد براثای کاظمین برپا می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته روزانه 3 زار نفر را اطعام و شرایط اسکان 6 هزار را فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان از اعزام 60 مبلغ دینی در قالب 29 مبلغ از قم و مابقی بومی به مناطق شهری و روستایی استان خبرداد و افزود: امسال برای اولین بار در استان برنامه‌ریزی جهت حضور مبلغان خانم در دستور کار قرار دارد که امید است اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha