اعلام آمادگی 610 هيأت مذهبی كردستان برای آئين‌های محرم
کد خبر: 3837953
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

اعلام آمادگی 610 هيأت مذهبی كردستان برای آئين‌های محرم

گروه اجتماعی - رئيس شوراي هيئات‌ مذهبی كردستان با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي ماه محرم، گفت: امسال 610 هيأت مذهبي در استان مراسم‌هاي عزاداري ماه محرم را برگزار مي‌كنند.

نورعلي خزاعي، رئيس شوراي هيئات‌ مذهبي كردستان در گفت‌وگو با ايکنا از کردستان، با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي ماه محرم، اظهار کرد: امسال 610 هيأت مذهبي در استان در اجراي برنامه‌هاي سوگواري و عزداراي سرور و سالار شهيدان در سطح استان مشاركت دارند.
وي با اشاره به فعاليت 250 مبلغ و مبلغه در هيأت‌هاي مذهبي در طول ايام محرم افزود: همچنين در اين ايام اعزام 250 مبلغ غیر بومی را نیز داریم.
رئيس شوراي هيئات مذهبي كردستان به برگزاری مراسم طشت‌گذاری طی امروز، پنجم شهریورماه در سریش‌آباد خبر داد و بیان کرد: در نخستين جمعه ماه محرم نيز 20 مکان آمادگی خود را برای برگزاری مراسم شيرخوارگان حسيني در سطح شهرها و روستاهاي استان اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل ظرفیت بسیار خوب استان کردستان در مراسم عزاداری حسینی از مداحان بومی استان استفاده می‌شود، عنوان کرد: 500 مداح استان کردستان آمادگی خود را برای اجرای مداحی در ایام محرم اعلام کرده‌اند.
خزاعی به تجمیع دسته‌روی عزاداری‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد: 75 هیأت مذهبی تجمیع شده با کمک و پشتیبانی سایر هیئات مذهبی دسته‌روی عزاداری دارند.
وی به برگزاري 450 روضه خانگي توسط مسئولان هيأت‌هاي مذهبي استان در ايام ماه محرم اشاره كرد و گفت: روضه‌های خانگی در دهه دوم محرم برگزار خواهد شد و در دهه اول محرم در مساجد محوری و حسینیه‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌شود.
رئيس شوراي هيئات مذهبي كردستان به شعار امسال عزاداری حسینی با عنوان «حب الحسین یجمعنا» اشاره و اعلام کرد: 120 ایستگاه صلواتی ثابت در طول مسیر عزاداری برپا خواهد شد.
وی يكي ديگر از برنامه‌هاي ايام محرم را برگزاري محافل قرآني در هيأت‌هاي مذهبي اهل تسنن استان عنوان كرد و افزود: ايام محرم 610 محفل قرآنی در هیئات مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود.
خزاعي بیان کرد: امسال هشت نفر از پیر غلامان استان کردستان در همایش پیرغلامان کشور که در یزد برگزار می‌شود، حضور دارند.
وي از فعاليت 14 اكيپ بازرسي ويژه محرم و فعاليت 30 بازرس شوراي هيأت‌هاي مذهبي و كانون مداحان استان را از ديگر برنامه‌هاي اين ايام اعلام كرد و افزود: منشور 20 گانه محرم جهت جلوگیری از بدعت و خرافه و آسیب‌های عزاداری به هیأت‌های مذهبی ابلاغ شده است.
رئيس شوراي هيئات مذهبي كردستان یادآور شد: ادارات و متولیان فرهنگی در خصوص فضاسازی عزاداری محرم و نصب پرچم و علائم متناسب با ایام محرم همکاری ویژه داشته باشند.
انتهای پیام

captcha