سرمایه‌گذاری، منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات می‌شود
کد خبر: 3838181
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

سرمایه‌گذاری، منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه اداره اوقاف برای سرمایه‌گذاری بر موقوفات از بخش خصوصی استفاده می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاری منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات می‌شود.

سرمایه‌گذاری؛ منجر به  افزایش بهره‌وری موقوفات می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف استان، صبح امروز، 6 شهریور در دیدار با رئیس حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، یکی از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف سمنان است، گفت: این اداره‌کل برای سرمایه‌گذاری بر موقوفات از بخش خصوصی استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در تولید سرمایه‌های معنوی کشور دارند که در این راستا حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از مراکز مهم علمی، شخصیت‌های فرهیخته را پرورانده و نقش مهمی در اتفاقات مذهبی و سیاسی داشته است.

مدیرکل اوقاف سمنان با تأکید بر اینکه موقوفات متعددی با نیت تأمین هزینه‌های حوزه‌های علمیه در استان وجود دارد؛ لذا ساماندهی، احیا و سرمایه‌گذاری موقوفات این مورد در اولویت است، متذکر شد: یکی دیگر از اولویت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ایجاد موقوفات جدید با نیات مرتبط با حوزه‌های علمیه است؛ لذا باید ظرفیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه به کمک اوقاف آید.

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان‌، مدیر حوزه‌های علمیه برادران سمنان نیز ادامه داد: سنت حسنه وقف در طول تاریخ همواره به‌عنوان پشتوانه مالی خوبی در خدمت حوزه‌های علمیه بوده که با توجه به محدودیت‌های موجود در بودجه جاری حوزه‌های علمیه، باید در راستای تأمین منابع پایدار و رفع نیازهای حوزه‌های علمیه تلاش شود.

 به گفته وی، حوزه‌های علمیه در سطح استان در طول سال به جذب و پرورش طلاب علاقه‌مند به آموختن علوم دینی می‌پردازند که بخشی از اعتبارات حوزه‌های علمیه استان، از موقوفات مرتبط تأمین می‌شود.

انتهای پیام

captcha