امنیت؛ از مؤلفه‌‌های قدرت کشور
کد خبر: 3838277
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

امنیت؛ از مؤلفه‌‌های قدرت کشور

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مردم باید قدر نعمت امنیت را بدانند، گفت: متولیان از هیچ تلاشی برای حفظ و حراست از امنیت که از مؤلفه‌های قدرت کشور محسوب می‌شود، دریغ نمی‌کنند.

مشارکت مردم در تامین امنیت؛ از راه‌های اجتماعی شدن امنیت پایدار

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، ظهر امروز، 6 شهریور در نشست مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در گرمسار با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات، گویای سلامت انتخابات است و هر اندازه مشارکت و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، سلامت انتخابات نیز ارتقا می‌یابد گفت: سلامت در انتخابات نیازمند رعایت بی‌طرفی است.

وی ادامه داد: باید اصل بی‌طرفی از سوی همه نهادها و از جمله هیات‌های اجرایی و نظارت رعایت شود که در این راستا مجریان انتخابات باید به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی باشند.

خجسته‌پوربا بیان اینکه تامین امنیت برگزاری انتخابات، کاندیدها و مبلغان ستاد انتخاباتی و رای دهندگان وظیفه مستقیم اعضای شوراهای تامین در استان و شهرستان‌ها است یادآور شد: باید تامین امنیت فیزیکی و امنیت روانی در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان به اهمیت فضای مجازی در کشورمان پرداخت و گفت: با توجه ظرفیت فضای مجازی باید تمامی مسایل امنیتی رصد شود و در صورت مشاهده هرگونه تخطی با متخلفین‌ برخورد گردد .

معاون استاندار سمنان افزود: امنیت موجود محصول، زحمات شبانه روزی کسانی است که درحوزه های امنیتی و قضایی و انتظامی مراقبت و محافظت می‌کنند ادامه داد: ما به عنوان متولیان امر امنیت در همه حال امنیت را باید قدر بدانیم و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنیم .

خجسته‌پور با اذعان به اینکه شاخص‌های امنیت استان در مقایسه با نرم کشوری بسیار خوب است افزود: استان سمنان در رده استان‌های امن قرار گرفته و این‌مسئله حاصل تلاش همه نیروهاست .

وی بر ضرورت تلاش در جهت کاهش سرقت‌ها تاکید و تصریح کرد: یکی از مسائلی که امنیت را به مخاطره می‌اندازد سرقت است، فلذا باید نسبت به کنترل و کاهش آمار سرقت تلاش کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه امنیت یک پروژه نیست، یک فرایند است که باید تمام مراحل این فرایند مورد توجه قرار گیرد، افزود: بحث اجتماعی شدن امنیت پایدار از مباحث مهم است و باید تلاش شود تا موضوعات اجتماعی تبدیل به مقوله امنیتی نشود و یکی از راه‌های اجتماعی شدن امنیت پایدار، مشارکت مردم در تامین امنیت است و متولیان امر امنیت از هیچ تلاشی برای حفظ و حراست از امنیت که از مؤلفه‌های قدرت کشور محسوب می‌شود؛ کوتاهی نمی‌کنند.

به گفته وی؛  باید استفاده از ظرفیت‌های بزرگ مردمی در تامین برخی از نیازها و پای کار آوردن مردم در زمینه کمک تامین امنیت مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha