جلوگیری از ورود مسائل آسیب‌زا و تفرقه‌انگیز در برنامه‌های محرم
کد خبر: 3838594
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

جلوگیری از ورود مسائل آسیب‌زا و تفرقه‌انگیز در برنامه‌های محرم

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه باید از مسائل آسیب‌زا و تفرقه‌انگیز در برنامه‌های محرم خودداری شود، گفت: مردمی کردن برنامه‌های محرم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان شامگاه گذشته، هفتم شهریورماه در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی کردستان که با موضوع برنامه‌های ماه محرم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های ایام محرم باید متناسب با وضعیت استان برنامه‌‌ریزی و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه باید از مسائل آسیب‌زا و تفرقه‌انگیز در برنامه‌های محرم خودداری شود، افزود: مردمی کردن برنامه‌های محرم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: برنامه‌های ماه محرم از دیرباز مردمی اداره شده‌اند و عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) در هیئت‌داری و برنامه‌هایی که اجرا کرده‌اند نمود داشته است.
وی عنوان کرد: در فضای مجازی گاهی کلیپ‌هایی در مورد هزینه‌های بالای دولت برای محرم به تصویر کشیده می‌شود که تمامی این موارد شایعه پراکنی است چرا که مردم با اراداتی که به امام حسین دارند خودشان در اجرای برنامه‌های این ایام پیشقدم هستند و پخش شایعات افراد سودجو و فرصت‌طلب در فضای مجازی هیچ خللی در فعالیت مردم ایجاد نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: مسئولان وظیفه دارند افراد ناآگاه نسبت به مسائل را کنترل و شفا‌سازی لازم را در این راستا انجام دهند و افرادی را که به جهالت دنبال خرافات هستند، نیز کنترل کنند.
وی با بیان اینکه برخی آئین‌ها مختص شهر و منطقه خاصی است، ادامه داد: نباید آئین‌های مناطق خاص کشور را در تمامی شهرها رواج داد چرا که به آسیب تبدیل خواهد شد و ممکن است در سال‌های بعدی منجر به ورود خرافات و بدعت‌ها به برنامه‌های محرم شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خواستار غنابخشی فکری به برنامه‌های محرم شد و افزود: تمامی کارهای امام حسین(ع) و ائمه اطهار براساس توحید شکل گرفته و باید بحث توحید در محرم برجسته شود.
وی ایجاد توازن در برنامه‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای دستگاه‌های حاکمیتی نقشه راه سیره اهل بیت و گفتمان امام و رهبری است و باید به این موارد توجه شود.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه‌های فرهنگی استان کردستان برگزار شد، اعضای جلسه نظرات و برنامه‌های خود را در خصوص فعالیت‌های ایام محرم اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha