هیئت‌های عزاداری از بدعت‌ها و خرافات دوری کنند
کد خبر: 3838616
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

هیئت‌های عزاداری از بدعت‌ها و خرافات دوری کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قوشچی با بیان اینکه عزاداری حسینی باید به‌صورت شایسته برگزار شود، افزود: هیئات عزاداری باید از خرافات و بدعت‌های نامشروع که مورد تأیید دین نیست، دوری کنند و به‌صورت شایسته نام و یاد امام حسین(ع) و یاران ایشان را زنده نگه‌دارند.

هیئات عزاداری از بدعت‌ها و خرافات نامشروع دوری کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر عباسی، امام جمعه قوشچی، ظهر امروز، ۸ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قوشچی، با اشاره به بحث اشتغال روستایی، اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی باید تمامی ارگان‌ها و ادارات مربوطه به‌صورت جهادی عمل کنند و نباید روستاییان در ادارات معطل شوند، زیرا بخش مهمی از تولید برعهده روستاییان است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش روستایی افزود: باید سازمان‌هایی همانند جهاد کشاورزی و ادارات مربوطه در جهت آموزش کشت‌وکار و دامداری صحیح به روستاییان تلاش کرده و سیاست‌های مربوطه را به آنها ابلاغ نمایند.

عباسی ادامه داد: پیوند عمیق و ارتباط تنگاتنگی باید بین تولید محصولات کشاورزی و بازار فروش و صادرات به سایر کشورها برقرار گردد و این امر یاری و توجه مسئولین و دولتمردان را می‌طلبد.

امام جمعه قوشچی با بیان اینکه عزاداری حسینی باید به‌صورت شایسته برگزار شود، تصریح کرد: هیئات عزاداری باید از خرافات و بدعت‌های نامشروع که موردتایید دین نیست، دوری کنند و به‌صورت شایسته نام و یاد امام حسین(ع) و یاران ایشان را زنده نگه‌دارند و پیرو حقیقی راه ایشان باشند.

وی یادآور شد: پیروی از راه امام حسین(ع) نباید فقط به ایام محرم ختم نشود و این امر خطیر بیش از سایر افراد برعهده مسئولان در جامعه است.
انتهای پیام

captcha