اسلام دین صرف مناسکی نیست/ عزاداری‌ها هدفمند باشد
کد خبر: 3838636
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

اسلام دین صرف مناسکی نیست/ عزاداری‌ها هدفمند باشد

گروه اجتماعی ـ مدیركل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با تأكید بر اینكه نباید عزاداری صرف هدف باشد زیرا تنها باعث برانگیخته شدن احساسات شده و انسان را به فكر فرو نمی‌برد، گفت:‌ اسلام دین صرف مناسکی نیست بلکه دین اراده‌ای است.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا معممی‌مقدم، مدیركل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور شب گذشته، 7 شهریورماه در همایش مبلغین «شمیم حسینی» استان فارس كه در مدرسه علمیه قوام شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه دو ظرفیت مهم در کشور در عرصه مناسک مذهبی داریم، گفت: فرصت تبلیغی نیز یکی از آنان است که در دیگر کشورها این ظرفیت وجود دارد.
وی بابیان اینکه فرصت تبلیغ می‌تواند برای ما سرمایه اجتماعی باشد، خواستار توجه به این سرمایه شد و افزود: این سرمایه در کشور ما آسیب‌دیده است.
مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: حمایت‌های مالی و معنوی مردم در تعظیم شعائر یکی دیگر از ظرفیت‌ها است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
معممی‌مقدم با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم که عزاداری برای ما هدف است، گفت: عزاداری صرف نباید هدف باشد چراکه اگر این‌گونه شد نمی‌توانیم از آن بهره ببریم، اگر عزاداری هدف شد انسان را به فکر فرونمی‌برد بلکه به حس فرومی‌برد.
وی با تأکید بر اینکه اگر عزاداری هدف شد، برانگیختن احساسات رقم می‌خورد، ادامه داد: عزاداری از شعائر و نمادهای ما است، اسلام دین صرف مناسکی نیست بلکه دین اراده‌ای است.
مدیركل امور اجتماعی سازمان اوقاف فارس، رویکرد این سازمان را مورد توجه قرارداد و گفت: بنا نیست که فعالیت‌های اوقاف به‌سوی کارهای عمرانی برود، اولویت ما تأمین غذا برای خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندان است.
انتهای پیام

captcha