اجرای طرح شمیم حسینی(ع) از محل موقوفات خراسان رضوی
کد خبر: 3838895
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

اجرای طرح شمیم حسینی(ع) از محل موقوفات خراسان رضوی

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح شمیم حسینی(ع) به منظور کمک به هیئات مذهبی و مساجد از محل موقوفات مرتبط خبر داد.

اجرای طرح شمیم حسینی(ع) از محل موقوفات خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری «بصیرت عاشورایی» که در محل این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تعداد موقوفات مرتبط با ایام محرم و صفر حدود 4000 موقوفه است که در سه دسته شامل روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام اجرای نیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی(ع) به منظور کمک به هیئات مذهبی در سال جاری اجرا خواهد شد، اظهار کرد: با هماهنگی که توسط اداره‌کل اوقاف استان با رئیس شورای هئیات مذهبی صورت گرفته نیز از محل موقوفات مرتبط مبلغ 300 تا 500 هزارتومان اقلام از جمله پرچم سیاه و... برای هیئات مذهبی استان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ایام شهادت امام رضا(ع) برنامه استقبال از زائران پیاده در دهه پایانی سفر با عنوان «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» همراه با ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی از جمله برنامه‌های بصیرت عاشورایی است که از محل موقوفات مرتبط با این ایام اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: اجرای برنامه‌های دهه وقف که در ایام پایانی ماه صفر است شامل همایش تجلیل از واقفین و اصحاب وقف، برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های همه واقف باشیم و... در سطح استان تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی ادار‌ه‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: اجرای طرح قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی(ع) همزمان با ایام اربعین و از محل نذورات مردمی و موقوفات مرتبط با برپایی موکب از سوی اوقاف استان در کربلای معلی به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی صورت خواهد گرفت.

ایزدی با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص نگاه ویژه به حاشیه شهر، اظهار کرد: اکثر مراسمات عزاداری مانند لبیک یا حسین(ع) و رهروان زینبی و .. در حاشیه شهر برگزار خواهد شد ضمن اینکه مساعدت به مساجد و هیئات مذهبی حاشیه شهر در دستور کار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: ویژه برنامه اربعین حسینی(ع) در شهرستان کاشمر و 50 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با سالروز شهادت پیامبراکرم(ص) همایش لبیک یا رسول الله نیز در 30 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha