ترویج امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز آرامش خاطر مردم است
کد خبر: 3840248
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

ترویج امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز آرامش خاطر مردم است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری برای پیشگیری از جرایم، آسیب‌های مختلف اجتماعی، ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی و زمینه‌ساز آرامش خاطر مردم است.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، ماه محرم را فرصت مناسبی برای ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام محرم تمام دلها آماده پذیرش مطالب حق‌طلبانه است، لذا باید تا حد توان سعی شود از این فرصت برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده شود.
وی افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری برای پیشگیری از جرایم، آسیب‌های مختلف اجتماعی، ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی و زمینه‌ساز آرامش خاطر مردم است.
حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: با توجه به آیات و آموزه‌های قرآنی در تأکید بر اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، زمانی که این فریضه در جامعه تعطیل شود، شاهد پیامدهای ناگوار اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تمام کیان جامعه دینی ما مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، اعلام کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در ارتباطات انسانی و روابط اجتماعی به صورت یک فرهنگ در جامعه حاکم کنیم، آن زمان توانسته‌ایم اسلام را نهادینه کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقزعنوان کرد: تمام مشکلات جامعه ، ناشی از آن است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر از نظر فرهنگی‌ در جامعه، جایگاهی نیافته است.
وی در رابطه با فرهنگ‌سازی امربه معروف و نهی از منکر، اعلام کرد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک فرهنگ‌سازی است تا به شکل فرهنگی در جامعه پیاده شود.
حجت‌الاسلام رازیانی با توجه به افزایش استفاده از ماهواره و خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری که گریبان‌گیر خانواده‌ها خواهد شد، گفت: خانواده، نقش مهمی در انسجام اخلاقی، همبستگی اجتماعی، سلامت فردی و عمومی، تحقق جامعه سالم و تربیت اجتماعی دارد.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر پایه تمام واجبات الهی است.
انتهای پیام

captcha