الگوپذیری مسئولین کشور از روحیه ولایت‌پذیری حضرت عباس (ع)/«سمعا و طاعتا» پس از فرمان رهبر کمتر شنیده می‌شود
کد خبر: 3841148
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

الگوپذیری مسئولین کشور از روحیه ولایت‌پذیری حضرت عباس (ع)/«سمعا و طاعتا» پس از فرمان رهبر کمتر شنیده می‌شود

گروه معارف ــ یک کارشناس مذهبی در مشهد و دستیار ویژه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: اگر بعضی از مسئولین ما در کشور، از روحیه ولایت پذیری حضرت عباس(ع) الگو بگیرند و بدانند که اگر ولی فقیه آنان به امری دستور دهد، قطعا به صلاح آنان بوده و به آن عمل کنند، بخش زیادی از مشکلات و مسائل حل خواهند شد

الگوپذیری مسئولین کشور از روحیه ولایت‌پذیری حضرت عباس (ع)/«سمعا و طاعتا» پس از فرمان رهبر کمتر شنیده می‌شودحجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی همتی‌فر، کارشناس مذهبی در مشهد و دستیار ویژه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با فرا رسیدن نهم ماه محرم و سالروز شهادت حضرت ابالفضل عباس (ع) اظهار کرد: ولایت مداری حضرت ابالفضل(ع) و دیگر فرزندان حضرت ام‌البنین، در تربیت مادر آنان ریشه دارد، روزی که ایشان وارد زندگی حضرت علی(ع) می‌شوند، نه تنها خود را مادر فرزندان ایشان خطاب نکرده، بلکه می‌فرمایند من کنیز فرزندان حضرت زهرا(س) هستم.

ولایت‌مداری حضرت عباس(ع) در تمامی ابعاد زندگی ایشان مشهود بود
وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) نه تنها در جنگ بلکه در شرایط دیگر نیز ایشان را سرور و مولای خود خطاب می‌کردند. ولایت‌مداری حضرت ابالفضل عباس(ع) تنها به جنگ محدود نبوده و شامل تمامی زمینه‌های زندگی ایشان است.

این کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه در مشهد بیان کرد: هر موضوع اصلی و بنیادی، قطعا مورد تحریف قرار گرفته و به صورت فرعی نیز عرضه خواهد شد، خوشبختانه مدتی است که نه تنها در حرم حضرت ابالفضل(ع) بلکه در دیگر حرم‌های امامان معصوم، افرادی دست به کار شدند تا اگر فردی کرامتی نقل کرد، به ثبت و بررسی آن بپردازند. در حالت دیگر نیز افرادی وجود دارند که به هر دلیلی به تحریف برخی روایات و کرامات ائمه‌اطهار پرداختند و آنان را نقل می‌کنند.

همتی‌فر با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند:« ما خیلی چیز‌ها داریم و این انسانیت مردم ایران همواره نسبت به کشور‌های دیگر بیشتر بوده است. دشمن نیز تنها کاستی‌ها را با فعالیت رسانه‌ای خود و توسعه دادن آنان مورد هدف خود قرار داده است».

وی افزود: به طور مثال در سیل اخیر اتفاق افتاده در ایران، با وجود اینکه مردم با ایثار و از خود گذشتگی به کمک همنوعان خود شتافتند، دشمن تنها کم و کاستی‌ها و مشکلات آنان را بزرگ جلوه داد. به برکت ایام محرم و صفر، مراسمات این ماه و مجالس اهل بیت، همواره این حس ایثار و ازخودگذشتگی میان مردم زنده مانده و قطعا زنده خواهد ماند.

این کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه در مشهد اظهار کرد: حضرت ابالفضل(ع) به ادب، شجاعت، رزم و ولایت پذیری معروف بود، اگر بعضی از مسئولین ما در کشور، از روحیه ولایت پذیری این حضرت الگو بگیرند و بدانند که اگر ولی فقیه آنان به امری دستور دهد، قطعا به صلاح آنان بوده و به آن عمل کنند، بخش زیادی از مشکلات و مسائل حل خواهند شد، اما باید گفت شنیدن «سمعا و طاعتا» پس از شنیدن فرمان رهبر انقلاب در جامعه کمتر دیده می‌شود.

وجود حضرت ابولفضل(ع)؛ دلگرمی خانواده‌ها
همتی‌فر خاطرنشان کرد: با توجه به شجاعت و دلاوری زیاد این حضرت، اگر اذن میدان و جنگ به ایشان داده می‌شد، چرا که ایشان برای آوردن آب رفته بودند نه به قصد جنگ، قطعا جریان و داستان آن روز طور دیگری رقم می‌خورد و نتیجه تغییر پیدا می‌کرد. وجود حضرت عباس(ع) در سپاه باعث دلگرمی تمام فرزندان و خانواده‌ها بود، چرا که می‌دانستند تا زمانیکه ایشان در قید حیات باشند، قطعا پشتوانه خوبی خواهند داشت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به طور کلی تنها دوبار با صدای بلند گریه کردند، یکی از آن دفعات، زمانی بود که آن حضرت پس از شهادت حضرت عباس(ع) به بالای سر ایشان رفتند و حضرت ابالفضل(ع) را در آغوش گرفتند. این مسئله عظمت و ارزش نفس ایشان را در نزد امام حسین (ع) می‌رساند.

انتهای پیام

captcha