۱۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی سر کلاس درس می‌نشینند
کد خبر: 3843849
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
در استان سیستان‌وبلوچستان؛

۱۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی سر کلاس درس می‌نشینند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون ۹۵ هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، اما با توجه به اینکه ثبت‌نام ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی صبح امروز، یکشنبه 31 شهریورماه در 3600 مدرسه ابتدایی سطح استان برگزار شد.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امسال تاکنون 95 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، اما با توجه به اینکه ثبت‌نام ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود این رقم به 100 هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تا این لحظه ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان اول ابتدایی سیستان و بلوچستان را پسران و ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته 6 هزار افزایش داشته است، افزود: درصد رشد ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در استان نسبت به سال گذشته، 4 درصد بوده است.

رخشانی بیان کرد: طرح سنجش و غربالگری برای 60 هزار دانش‌آموز سطح استان انجام گرفته است و این برنامه تا نیمه آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: سال‌های گذشته در برخی مدارس مشکل تجهیزات گرمایشی وجود داشت که امسال بحمدالله این مشکل رفع شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد. همچنین با کسانی که به نحوی در حادثه غم‌انگیز آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان که منجر به جان‌باختن 4 دانش‌آموز دختر شد، مقصر بودند، برخورد قضایی لازم صورت گرفته و دیگر مجاز به فعالیت در این حوزه نیستند.

انتهای پیام

captcha