۹۵ درصد موقوفات کردستان برای مساجد است
کد خبر: 3844929
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

۹۵ درصد موقوفات کردستان برای مساجد است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: ۹۵ درصد موقوفات برای مساجد است و عواید موقوفات هزینه اجرای نیت واقف و خدمت‌رسانی به مساجد دارای موقوفه استان خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، سوم شهریورماه در نشست تخصصی وقف با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری با شهرداری در راستای احقاق حقوق موقوفات اظهار کرد: موقوفات متعلق به مردم هستند و افزایش بهره‌‌وری و منفعت موقوفات موجب خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم این خاک و دیار خواهد شد.
وی افزود: نیت اصلی ما حل مسائل در چارچوب قانون است و اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان آمادگی کامل برای برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان شهرداری سنندج را دارد.
حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف افزایش بهره‌وری موقوفات است و اوقاف کردستان در شهرستان‌های مختلف پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و انتظار ما از شهرداری این است که در پروژه‌های خدمت‌رسانی به مردم از اوقاف حمایت کند.
وی اعلام کرد: ۹۵ درصد موقوفات برای مساجد است و عواید موقوفات هزینه اجرای نیت واقف و خدمت‌رسانی به مساجد دارای موقوفه استان خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به این مطلب که شورای شهر شورای شهرداری نیست و شورای تمام نهادها و موقوفات نیز است، عنوان کرد: شورای شهر باید حامی موقوفات باشد و در راستای احیاء و احقاق حق و حقوق موقوفات حضور فعال داشته باشد.
وی در پایان یادآورشد: اعضای شورای شهرمنفعت اوقاف را با منفعت اشخاص اشتباه نگیرند زیرا منفعت موقوفات منفعت موقوف العلیهم است.
انتهای پیام

captcha