نماز به‌عنوان رکن اصلی نظام تعلیم‌وتربیت مورد توجه ویژه باشد
کد خبر: 3845621
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

نماز به‌عنوان رکن اصلی نظام تعلیم‌وتربیت مورد توجه ویژه باشد

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که در راستای تحقق اهداف ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین، نماز به‌عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: رسیدن به حیات طیبه و رسیدن به جامعه‌ای که مختصات قرآنی داشته باشد از راه اقامه نماز و نشر نماز به دست می‌آید.

اهمیت و فلسفه نماز برای دانش‌آموزان بیان شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله مؤمنی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان شنبه، ششم مهر در جمع رؤسا و کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان‌ها و مناطق لرستان، گفت: در استان اقدامات برجسته‌ای توسط ستاد اقامه نماز انجام گرفته است و آموزش و پرورش هم به رسالت خود عمل کرده و تلاش کرده‌ایم تا این رسالت را با زبانی نرم و تفکری که ریشه در اندیشه قرآنی و سنت پیامبر دارد به پیش ببریم.

وی افزود: در بحث آموزش و ترویج نماز و نمازخوانی، اولین مطلبی که معلمان و آموزش‌دهندگان باید مورد توجه قرار دهند، بیان اهمیت و فلسفه نماز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به فراگیران است.

مؤمنی اضافه کرد: اقامه و نشر نماز اصلی‌ترین رسالت حکومت اسلامی است و از محضر علمای بزرگ آموخته‌ایم که اگر بزرگان و حتی انبیای الهی تلاش و کوشش کردند و رنج‌ها را به جان خریدند تا حکومت اسلامی تشکیل شود این حکومت برای اقامه نماز بود که ضرورت دارد این فلسفه‌ها باید بازگو شود.

وی ادامه داد: اگر نماز را در جامعه اقامه کنیم و روح آن در جامعه حاکم شود و جزء جزء جامعه به‌سمت نماز حرکت کنند دیگر مشکلی در جامعه باقی نخواهد ماند، چراکه با حاکمیت اندیشه اقامه نماز، شاهد دوری بدی‌ها از جامعه خواهیم بود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، گفت: ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی یکی‌از این شش ساحت است که بر آن تأکید ویژه شده و به‌عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت در خود سند به آن اشاره شده و زیر نظام‌های متعددی نیز برای آن تعریف شده و زمینه اجرای فعالیت‌ها با آن محور در سند پیش‌بینی شده است.

مؤمنی با تأکید بر این‌که ما وظیفه اصلی خود را اقامه نماز و نشر اندیشه‌های الهی با محوریت نماز می‌دانیم، اضافه کرد: با توجه به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور، هدف آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و توسعه‌یافته در تمامی ابعاد وجودیش است.

وی با بیان این‌که در راستای تحقق اهداف ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین، باید نماز به‌عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: رسیدن به حیات طیبه و رسیدن به جامعه‌ای که مختصات قرآنی داشته باشد از راه اقامه نماز و نشر نماز به دست می‌آید.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر این‌که هیچ چیزی بالاتر از نماز نیست، اظهار کرد: بزرگ‌ترین راه نشر فرهنگ اقامه نماز بین نسل نوجوان و جوان و آموزش نماز به دیگران، عمل کردن به شیوه الگویی است به‌نحوی که درعمل منادی پیام اقامه ‌نماز در جامعه باشیم.

وی یادآور شد: اگر ما به‌عنوان معلم و مربی با همه وجود در مسیر اقامه نماز قرار گیریم و در نماز جماعت مدارس شرکت کنیم، اقامه نماز در جامعه نشر یافته و دانش‌آموزان نیز اهمیت آن‌را درک خواهند کرد؛ لذا لازم است در کنار فعالیت‌های آموزشی یک‌سری فعالیت‌های فرهنگی نیز اجرا شود.

انتهای پیام

captcha