جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3854059
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از برگزاری اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی در تبریز خبر داد.

جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی در تبریز خبر داد و گفت: در این جشنواره تمام کانون‌های مناطق و نواحی، دستاوردهای هنری، کارگاهی، فرهنگی، تولیدات محلی و ... را طی روزهای 28 و 29 آبان‌ماه جاری به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در این جشنواره تحقق بخشیدن به شعار هر دانش‌آموز یک مهارت با تأکید بر نقش مکمل کانون‌ها در آموزش و تربیت رسمی کشور، شناسایی و معرفی ظرفیت کانون‌ها، شناسایی روش‌های نوین اثربخش، معرفی فعالیت کانون‌ها به مربیان، مدیران، اولیا و دانش‌آموزان با تمرکز بیشتر بر دانش‌آموز محوری اجرا می‌شود.

علمی تأکید کرد: جشنواره در 4 بخش نمایشگاه، کارگاه مهارت‌آموزی، انجمن‌های علمی کانون‌ها و فروشگاه برگزار می‌شود که اجرای برنامه فعالیت‌های عمومی، برنامه‌های بومی و محلی، جُنگ شبانه، تک‌خوانی و تکنوازی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز به‌عنوان برنامه‌های جنبی این جشنواره پیش‌بینی شده است و شرایط بازدید و خرید برای دانش‌آموزان فراهم است.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به بالندگی و تحول کانون‌ها از دهه 70، گفت: در کشور بیش از یک هزار کانون تربیتی فعالیت می‌کنند که در استان ما 52 کانون فرهنگی و تربیتی وجود دارد که 32 کانون در مناطق فعال هستند.

انتهای پیام
captcha