فعالیت 32 مداح اهل سنت در کردستان
کد خبر: 3854146
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

فعالیت 32 مداح اهل سنت در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از فعالیت 32 مداح و مولودی خوان اهل سنت در هیئات مذهبی کردستان خبر داد و گفت: این تعداد مداح و مولودی‌خوان در قالب 12 گروه فعالیت دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان دیروز، 11 آبان ماه در نشست شورای هیئات مذهبی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نوای یا رسول‌الله به یُمن و برکت ماه ربیع‌الاول در هیئات مذهبی، مساجد و منازل طنین‌انداز می‌شود و ارادتمندان و عاشقان اهل بیت در وصف این پیامبر عظیم‌الشان مدح و ثنا می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی استان کردستان نیز در راستای گرامیداشت ماه ربیع‌الاول و مناسبات این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح استان دارد، افزود: برگزاری مراسم در 124 هیئت مذهبی استان، برپایی ایستگاه صلواتی، حضور هیئات مذهبی در بقاع متبرکه و دیدار با سادات استان از جمله برنامه‌های این ماه است.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های هفته وحدت، گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های ماه مولود در هیئات مذهبی اهل تسنن از جمله مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی و اجرای برنامه‌های متناسب با آغاز امامت امام زمان از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی اعلام کرد: هیئات مذهبی استان همچنین در خانقاه حاشیه شهر از جمله نایسر، محله چهار باغ سنندج و مدارس سوم شعبان نیز برنامه‌های مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی برگزار خواهد کرد.
خزاعی از فعالیت 12 گروه مداحی و مولودی‌خوانی اهل تسنن در هیئات مذهبی کردستان خبر داد و گفت: 32 مداح و مولودی خوان در این هیئات فعالیت دارند.
وی همچنین از تشکیل گروه لبیک یا صاحب‌الزمان(عج) در استان خبر داد و یادآور شد: این گروه در 124 هیأت مذهبی کردستان تشکیل و در روز 16 آبان نیز در شهرستان قروه تجمع خواهد داشت.
یادآور می شود؛ در این جلسه سایر اعضا نیز نظرات و برنامه‌های خود را در خصوص ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha