آزادسازی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3856964
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

آزادسازی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان گفت: ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد با اقدامات خیرخواهانه ستاد دیه استان و به کمک مسئولان و خیرین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه آزاد و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

محمدرضا مترقب، رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: 97 نفر زندانی جرائم غیرعمد با اقدامات خیرخواهانه ستاد دیه استان و به کمک مسئولان و خیرین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه آزاد و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات خداپسندانه زمینه‌ساز توسعه فرهنگ عفو و صلح و سازش است و آثار مثبت بسیاری را در جامعه به همراه دارد، افزود: مردم فرهنگ دوست استان کردستان ضمن مشارکت و کمک به ساخت بیمارستان‌ها و امور خیریه، همواره کمک‌های قابل‌توجهی به جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی داشته‌اند.

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از 45 میلیارد ریال از طلبکاران و شکات رضایت اخذشده است.
وی بیان کرد: اگر شکات این زندانیان حاضر به همکاری با مراجع قضایی و ستاد دیه نبوده و از مطالبات خود گذشت نمی‌کردند، تعداد کمی از این زندانیان آزاد می‌شدند.

مترقب بیان کرد: توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم و مسئولیت‌های اجتماعی افراد و آحاد جامعه نسبت به یکدیگر همواره موردتوجه دین مبین اسلام قرارگرفته است و مورد تأکید و توجه پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصوم(ع) بوده است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین بر اساس دستورات مؤکد ریاست قوه قضاییه، مقامات قضایی استان‌های سراسر کشور مکلف شده‌اند، تلاش مضاعفی را جهت کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و آزادی آنان به عمل‌ آورند.

انتهای پیام
captcha