اجرای ۳۱۳ ویژه برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های کردستان
کد خبر: 3857209
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

اجرای ۳۱۳ ویژه برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های کردستان

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری ۳۱۳ ویژه برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 23 آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، از برگزاری ۳۱۳ ویژه برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: ۸۸ نشست کتابخوان، شش نقد و بررسی کتاب، شش رونمایی از کتاب، ۱۸ مسابقه کتابخوانی، ۳۰ نمایشگاه کتاب و ۲۰۱ برنامه مشاوره، قصه گویی و کتابخوانی طی هفته کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان ۲۵ آبان ماه رایگان است، افزود: عضویت برای خبرنگاران استان در طول سال رایگان است و در هر کتابخانه‌ای از استان با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.
عبدالملکی اعلام کرد: جرایم دیرکرد بازگشت کتاب به مناسبت هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با بازگرداندن کتاب به کتابخانه مربوطه بخشیده می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌های این نهاد طی ماه‌های آینده اعلام کرد: افتتاح بخش کودک کتابخانه شهید بهشتی دیواندره، افتتاح نخستین کتابخانه مشارکتی سیار در قروه برای اولین بار در کشور، افتتاح بخش نسخ خطی کتابخانه شهید برهان عالی سنندج، بازگشایی کتابخانه ماموستا هه‌ژار و نامگذاری یکی از بوستان‌های سنندج به عنوان بوستان کتاب از برنامه‌های مهم این نهاد طی ماه‌های آینده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستانبا اشاره به وجود ۸۰ باب کتابخانه عمومی در استان تأکید کرد: از این تعداد ۵۰ باب کتابخانه نهادی و ۳۰ باب مشارکتی هستند.
وی افزود: ۱۳ هزارو ۵۳۰ نفر امسال به عضو یت کتابخانه‌های عمومی استان درآمده‌اند که این این میزان نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است.
عبدالملکی به امانت بردن کتا در کتابخانه های عمومی استان کردستان اشاره و عنوان کرد: مردم استان کردستان طی هفت ماه گذشته 359 هزار و 731 جلد کتاب را از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده‌اند که نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است.
وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان کردستان را 49 هزار و 819 نفر عنوان کرد و افزود: این میزان عضو فعال نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ادامه داد: 285 برنامه مبتنی بر کتاب و کتابخوانی شامل نشست های کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، جلسات قصه گویی، بلندخوانی، جمع‌خوانی و رونمایی از کتاب کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزار می‌شود.
وی با تبریک انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این راستا فعالیت‌هایی از قبیل معرفی کتاب‌های موسیقی کُردی و نشست‌های کتابخوانی در طول سال برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha