ترویج رحمانیت اسلام و تکیه بر وحدت؛ راه مبارزه با افراطی‌گری
کد خبر: 3857220
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

ترویج رحمانیت اسلام و تکیه بر وحدت؛ راه مبارزه با افراطی‌گری

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با توجه برمشکلات جهان اسلام ترویج رحمانیت اسلام وتکیه بر وحدت را تنها راه مبارزه با افراطی‌گری دانست.

به گزارش ایکنا از کردستان، نشست «آیین عاشقان از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی» که با حضور استاد کریم زمانی، پژوهشگر، مفسرقرآن کریم، شارح مثنوی و با استقبال چشمگیر مردمی شامگاه گذشته، 22 آبان ماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در این نشست با اشاره به عشق و محبت مردم کردستان به حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت بین مسلمانان است.
وی تقویت جنبه‌های وحدت‌بخش مسلمین را مهم‌ترین راه مبارزه با افراطی‌گری دانست و افزود: در سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت 88 به کردستان که به حقیقت یک نقطه عطف در تاریخ کردستان محسوب می‌شود معظم له با اشاره به طریقت‌های قادریه و نقشبندیه فرمودند «آن‌کس که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند».
مرادی با اشاره به موضوع نشست و ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل ورزش و جوانان استان و تمامی متصدیان این برنامه بیان کرد: ایران‌زمین در طول تاریخ ادبا و شعرای بسیار داشته و دارد ولی حضرت مولانا یک استثناء است.
وی اعلام کرد: با توجه به پیام انسانی، اخلاقی، عرفانی، فلسفی و وحدت‌بخش مولانا شاید بتوان گفت تنها شاعری که توانسته است از دنیای قدیم به دنیای جدید پای بگذارد حضرت مولانا بوده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان افراطی‌گری‌های دینی را عامل سقوط دانست و عنوان کرد: یکی از راه‌های مبارزه ترویج رحمانیت اسلام است که می‌تواند راهگشا باشد.
وی استقبال از این برنامه و دیگر برنامه‌های دینی و مذهبی در استان و در ایام هفته وحدت را مثال‌زدنی دانست و اعلام کرد: در ماه مبارک ربیع در مناطق کُردی آوای دف و نوای مولودی‌خوانی در مساجد، تکایا و حتی منازل شخصی برقرار است و این نشان از عمق ارادت مردم این منطقه به حضرت رسول اکرم (ص) است.
مرادی به برگزاری شانزدهمین یادواره سید بهاءالدین شمس قریشی در آغاز هفته وحدت در مسجد جامع سنندج به‌عنوان بزرگ‌ترین مراسم مولودی‌خوانی کشور اشاره کرد و یادآور شد: استقبال بیش از 10 هزارنفری مردم از این برنامه و دیگر برنامه‌های آیینی مثال‌زدنی است و این نشان‌دهنده عمق باور مردم کردستان به موضوع تحکیم وحدت است.

انتهای پیام
captcha