۲۹ کتاب‌فروشی؛ مجری طرح پاییزه کتاب در کردستان
کد خبر: 3857821
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

۲۹ کتاب‌فروشی؛ مجری طرح پاییزه کتاب در کردستان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد کردستان از مشارکت ۲۹ کتاب‌فروشی استان در اجرای طرح پاییزه کتاب خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ کتاب‌فروشی در مرکز استان و هشت کتاب‌فروشی در شهرستان‌های تابعه هستند.

عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به طرح‌های حمایتی مربوط به کتاب اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتاب‌خوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به آغاز طرح پاییزه کتاب افزود: در این طرح کتاب‌فروشی‌های دارای شرایط لازم، پس از ثبت‌نام می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند و مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتاب‌فروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌های استان در این طرح بیان کرد: ۲۹ کتاب‌فروشی استان شامل ۲۱ کتاب‌فروشی در مرکز استان و هشت کتاب‌فروشی در شهرستان‌های تابعه برای شرکت در طرح پاییزه کتاب امسال ثبت‌نام کردند.

وی کتاب‌فروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، پیشه‌وا، توحید، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زاهدی، شار، مهرگان، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب ژیرا، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب هفت، کتابسرای الوان، کتاب‌سرای روشنبیر، کتاب‌سرای نگاه، کتاب‌سرای کلام و کتیبی مانگ در استان را کتاب‌فروشی‌های مجری طرح پاییزه کتاب ۹۸ برشمرد.

رستمی با بیان اینکه، میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۰ درصد است، اعلام کرد: مدت‌زمان اجرای طرح پاییزه کتاب هشت روز است که از ۲۳ آبان ماه جاری آغاز و تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان ادامه دارد.

وی حداکثر یارانه اختصاصی هر کتاب‌فروشی و میزان و درصد مشارکت کتاب‌فروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۲۴ هزار تومان است.

انتهای پیام
captcha