مطالبه‌گری و اخلال‌گری باهم متفاوت هستند
کد خبر: 3858609
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

مطالبه‌گری و اخلال‌گری باهم متفاوت هستند

گروه سیاسی- دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: شعار ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری است به این معنا که خواسته‌های خود از مسئولان را بدون ترس و با زبان رسا اعلام کنیم، اما مطالبه‌گری و اخلال‌گری باهم متفاوت هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کردستان دیروز، ۲۹ آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان ضمن ابراز تأسف از اغتشاشات اخیر اظهار کرد:‌ مردم می‌توانند نسبت به برخی از تصمیمات قانونی اعتراض کنند و خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند، اما متأسفانه همیشه در چنین موارد و شرایطی یک عده افراد فرصت‌طلب میدان را به دست می‌گیرند و اعتراضات قانونی و به‌حق مردم را با انحراف مواجه کرده و خسارت جبران‌ناپذیری به اموال عمومی و مردم وارد می‌کنند.
وی افزود: شعار ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، مطالبه‌گری است به این معنا که اگر از مسئولان خواسته‌ای داریم بدون ترس آن خواسته را با زبان رسا اعلام کنیم، اما مطالبه‌گری و اخلال‌گری باهم متفاوت هستند.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کردستان، عنوان کرد:‌ متأسفانه تعدادی از افراد در شرایط فعلی کشور با تحریک جوانان برای ضربه زدن به امنیت عمومی جامعه اقدام می‌کنند که خلاف ضوابط و مقرارت قانون کشور است.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته و تجربه‌های بسیاری را در شرایط مختلفی کسب کرده است، ذکر کرد: جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان همیشه شرایطی را به وجود می‌آورد که اعتماد مردم همراه با نظام باشد و از توان، پتانسیل و انرژی نیروهای استان استفاده کند اما عده‌ای از افراد منافع مردم برایشان مهم نبوده و با پوشش خاص به دنبال منافع و خواسته‌های خود هستند، در این راستا شرایطی را ایجاد کرده که جو بدبینی و عدم اعتماد بین مردم و نظام شکل بگیرد که بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
الله‌مرادی افزود: بعد از گران شدن بنزین و اعلام آن به‌طور ناگهانی، تعدادی از افراد به‌ویژه قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه که بیشترین فشار مسائل اقتصادی بر دوش آن‌ها است اعتراض کردند اما بیشترین ثمره گرانی بنزین به افراد ضعیف و تحت پوشش برمی‌گردد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصل گران شدن بنزین کار درستی است، ذکر کرد: اعتراضات در بحث گرانی، مطالبه به‌حق مردم و قانونی است، درواقع عده‌ای از افراد به‌صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کردند و تعدادی نیز با موج‌سواری، آرامش مردم را به هم زدنند.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه بانک، پمپ‌بنزین و خودروی آمبولانس در استان کردستان توسط تعدادی از افراد سودجو به آتش کشیده شده است، گفت: این اتفاقات توسط مردم انجام نمی‌گیرد چراکه از توسعه استان کاسته می‌شود، وقتی مردم متوجه شدند پشت این اغتشاشات دست پنهانی وجود دارد صف خود را جدا کردند.
وی بیان کرد: نقش رسانه‌ها در این راستا این است که فرهنگ اعتراض را در جامعه جاری و نهادینه کنند، مردم باید بدانند فرق بین اعتراض و اخلال زیاد است لذا آتش زدن بانک و سایر اموال عمومی، اعتراض نیست و به ضرر مردم است.
الله‌مرادی به خانواده‌ها توصیه کرد که نسبت به فرزندان جوان خود هوشیار باشند چراکه دشمن از جوانان به‌عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
وی ذکر کرد: اخلالگران را با اشراف امنیتی و اطلاعاتی به‌راحتی شناسایی خواهند کرد و مردم نیز کمک کرده و این افراد را معرفی و گزارش می‌دهند.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کردستان، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران‌دوست دار مردم است، بیان کرد: ۹۹ درصد از مردم کردستان مخالف خشونت و اخلال‌گری هستند و اغتشاش و آشوب باروحیه آن‌ها سازگار نیست.
الله‌مرادی یادآور شد: وقتی اعتراض را با اغتشاش آلوده کنیم زمینه انتقادات سازنده هم از بین می‌رود و متأسفانه این به صلاح جامعه و کشورمان نیست.

انتهای پیام
captcha