خیز بلند شیراز برای كسب عنوان «پایتخت كتاب ایران»
کد خبر: 3858851
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

خیز بلند شیراز برای كسب عنوان «پایتخت كتاب ایران»

گروه فرهنگی ـ شیراز و سایر شهرستان‌های فارس در سال جاری عزم خود را جزم کردند تا برای کسب عنوان «پایتخت كتاب ایران» به میدان بیایند و عنوان شهر دوستدار کتاب را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 2 آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه به روزهای پایانی انتخاب شهری برای پایتختی کتاب ایران نزدیک می‌شویم، گفت: تا دی‌ماه گزارشی در همین راستا تهیه و تنظیم خواهیم كرد تا به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.
وی افزود: شیراز و سایر شهرستان‌های فارس در سال جاری عزم خود را جزم کردند تا برای کسب این عنوان به میدان بیایند و عنوان شهر دوستدار کتاب را به خود اختصاص دهند.
امیدبخش ادامه داد: بدین منظور برنامه‌های اجرای شده در سراسر استان باید به زودی مستندسازی و گزارش‌نویسی كردند که این امر دارای اهمیت بسزایی است تا در مقوله گزینش شهر خلاق، مورد توجه ویژه قرار گیرد. که بر این اساس کارگروهی تشکیل شده و اعضای آن را فرهنگ و ارشاد فارس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان تشکیل می‌دهند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان كرد: این چهار نهاد با مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امسال، ضمن تفاهم‌نامه‌ای، اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با همراهی صنعت‌گران و تولیدکنندگان و بهره گرفتن از ابتکارات و امکاناتشان و همچنین حضور سازمان‌هایی همچون ورزش و جوانان به این امر دست یابند.
امیدبخش به شعار سال پایتختی کتاب اشاره کرد و گفت: «شیراز کتاب می‌خواند» بدین عنوان انتخاب شده است و امید است ضمن تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان‌های مردم‌نهاد، اتحادیه‌ها و صنوف مختلف بسته می‌شود برای ترویج کتاب و کتابخوانی، گام‌های مؤثری را برداریم و همچنین با رویکرد شهروندمحوری در سطح شهر برنامه‌های مناسبی را در نظر گرفته‌ایم که با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی هنری شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در آینده‌ای نزدیک به امضای طرفین برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی ترویج کتاب و کتابخوانی دست یابیم.

انتهای پیام
captcha