برگزاری همایش «طلیعه رحمت» در سنندج
کد خبر: 3859396
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

برگزاری همایش «طلیعه رحمت» در سنندج

گروه فرهنگی ــ همایش استانی شاعران آئینی با عنوان «طلیعه رحمت» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شاعران آئینی استان کردستان به مناسبت هفته بسیج دیروز، سوم آذرماه در سالن شهدای گمنام بسیج سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، همایش استانی شاعران آئینی با عنوان «طلیعه رحمت» و با حضور استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، جمعی از مسئولان استانی و شاعران آئینی استان کردستان به مناسبت هفته بسیج با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و تعدادی از ادارات فرهنگی استان دیروز، سوم آذرماه در سنندج برگزار شد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت ماه ربیع‌الاول و هفته بسیج در یک همایش استانی با محوریت پیامبر رحمت و مهربانی شاعران آئینی و جمعی از شعرای برتر استان گرده هم آمدند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در اعتلای فرهنگ جامعه بیان کرد: عشق و ارادت به حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی به‌عنوان عامل اصلی وحدت در جوامع اسلامی نزد شعرا در طول تاریخ یکی از وجوه برجسته در آثار ادبای ایران‌زمین بوده است.

مرادی بیان کرد: دراین‌بین شعرای استان کردستان نیز با آثار گران‌بهای خود در وصف پیامبر اسلام و ائمه اطهار همواره تقویت بخش وحدت بین مسلمین بوده است.

وی کردستان را مرکز وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: برگزاری برنامه‌های مولودی و عرفانی در ماه ربیع‌الاول و سرودهای شاعران کُرد در وصف حضرت رسول و خاندان مطهرش از نمونه‌های ارزشمند ادبی ایران‌زمین محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اشعار قرائت‌شده به‌ویژه توسط استاد کلامی زنجانی یادآور شد: وجود پیامبر گرامی اسلام افتخاری است که نصیب مسلمانان شده است و باید از فرصت ربیع‌الاول برای تقویت اتحاد، وحدت و برادری بین مسلمانان استفاده کرد.

محسن یوسفی، مسئول سازمان بسیج مداحان و شاعران آئینی استان کردستان نیز در این مراسم از شاعران آئینی استان خواست که به تولید شعر به زبان کردی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اشعار به زبان کردی برای نوحه‌سرایی کم است و باید این مهم مورد توجه مداحان قرار گیرد، یادآور شد: ثبت‌نام مداحان در سامانه طوبی و عضویت در کانال شعرای آئینی باید پیگیری شود.

در این مراسم که با حضور ولی‌الله کلامی زنجانی، شاعر آئینی و سایر شعرای آئینی کردستان برگزار شد، شاعران و مداحان به ارائه مداحی و قرائت شعر در وصف اهل‌بیت پرداختند.

انتهای پیام
captcha