فعالیت ۶۸ کتابخانه مساجد در کردستان
کد خبر: 3860031
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

فعالیت ۶۸ کتابخانه مساجد در کردستان

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان از فعالیت ۶۸ کتابخانه مساجد در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در حال حاضر 576 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سطح استان وجود دارد که چهار کانون آن فعالیت خود را در سال جاری آغاز کرده‌اند.

وی از فعالیت 68 کتابخانه مساجد در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خبر داد و افزود: در این کتابخانه‌های مساجد 480 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان کردستان وجود دارد که تمام این کتابخانه‌ها، شرایط کتابخانه عمومی را دارد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در یک ویژه‌برنامه از کتابداران سطح استان تجلیل می‌شود.

وی گفت: رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی امیدوار بود.

گلباغی با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، بیان کرد: افتتاح کتابخانه در فضای فرهنگی مساجد نقطه عطفی در راستای تجهیز این پایگاه‌های مردمی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد، ظرفیت‌‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند، یادآور شد: توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می‌شود.

انتهای پیام
captcha