۶۰ پروژه جدید در کرمان آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است
کد خبر: 3860603
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

۶۰ پروژه جدید در کرمان آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار کرمان گفت: ۶۰ پروژه جدید متناسب با شرایط و ظرفیت استان کرمان وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار، امروز شنبه، 9 آذر در نشست اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان پیگیری جدی لازم است، گفت: مدیران مؤظف هستند اجرای این پروژه‌ها را مطابق برنامه زمان‌بندی به پیش ببرند.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات این پروژه‌ها گزارش شود تا استانداری نیز پیگیری کند، افزود: طبق گزارش داده شده هشت پروژه صنعت استان کرمان مشکلی ندارند و تا پایان سال شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه متأسفانه زمان را از دست می‌دهیم و از جلسه اقتصاد مقاومتی قبل تا الان که یک ماه گذشته است هیچ اتفاقی نیافتاده، بیان کرد: قرار بود با هر بانک جداگانه جلسه گذاشته شود و طرح‌هایی که به آن بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده پیگیری نهایی شوند.

وی با اشاره به عدم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان، تصریح کرد: علت اینکه نیروگاه‌های خورشیدی در استان توسعه پیدا نکرده است مشکل ملی است و ربطی به استان ندارد.

فدائی با بیان اینکه کار بسیار خوبی در استان انجام شده و پروژه‌هایی در استان در نظر گرفته شده که به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود، اظهار کرد: 60 پروژه جدید متناسب با شرایط و ظرفیت استان کرمان وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان پیگیر اخذ مجوز بی‌نام و استعلامات این پروژه‌ها از دستگاه‌های مربوطه است تا سرمایه‌گذار هیچ مشکلی نداشته باشد و از سوی دیگر مطالعه امکان‌سنجی پروژه‌ها نیز باید انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه این پروژه‌ها باید آگهی شده و اطلاع‌رسانی کامل انجام شود تا بتوانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم، گفت: این اقدام در راستای توسعه اقتصادی استان است و ما را چند قدم جلوتر می‌برد و برای جذب سرمایه‌گذار به استان کرمان بسیار مؤثر است.

وی با عنوان اینکه 200 پروژه نیز از قبل در استان احصا شده که باید به‌روزرسانی شود و این پروژه‌ها نیز آماده سرمایه‌گذاری هستند، افزود: تعدادی از پروژه‌های در حال اجرای استان کرمان وضعیت تأمین مالی آن‌ها مشخص نیست.

فدائی تأکید کرد: از آنجا که وزیر نیرو پشتیبان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است انتظار داریم نشستی برای تعیین وضعیت این پروژه‌ها گذاشته و پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha