واگذاری زمین وقفی در قالب مشارکت مدنی و سرمایه‌گذاری
کد خبر: 3861090
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

واگذاری زمین وقفی در قالب مشارکت مدنی و سرمایه‌گذاری

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه گفت: با سیاست‌های اخیر سازمان اوقاف از این پس هرگونه واگذاری زمین صرفاً در قالب مشارکت مدنی و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، مهدی شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه امروز دوشنبه، 11 آذرماه گفت: با تغییر رویکرد در نحوه واگذاری اراضی و املاک موقوفات، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ فرصت سرمایه‌گذاری در قالب عقد مشارکت مدنی در حوزه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه شناسایی شده که پس از انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع ذی‌‌صلاح به افراد متقاضی واگذار می‌شود.

وی افزود: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رعایت طرح‌های تفصیلی شهری و هادی روستایی و نیاز منطقه احصا شده‌اند و شامل پروژه‌هایی نظیر ساخت کلینیک درمانی، پاساژ، کشت گل محمدی، ساخت زائر‌سرا، اقامت‌گاه بوم‌گردی، کاشت درخت و موارد تجاری و صنعتی هستند.

شریف تصریح کرد: رویه‌های غلطی که در سال‌های گذشته در سازمان وجود داشته باعث شده از سرمایه موقوفات آنگونه که لازم بوده استفاده بهینه و مطلوب نشود و همین امر موجب شد که تقریباً از سال ۸۸ به بعد واگذاری زمین تحت هر شرایطی با اعطای حق تملک اعیان به افراد، ممنوع شود.

وی تأکید کرد: با سیاست‌های اخیر سازمان اوقاف از این پس هرگونه واگذاری زمین صرفاً در قالب مشارکت مدنی و سرمایه‌گذاری خواهد بود که این امر می‌تواند به توسعه شهری رونق تولید در روستاها کمک شایانی کند و باعث احیای بهتر اراضی موقوفات شود.

انتهای پیام
captcha