نمایش فیلم‌های «100 ثانیه‌ای» تولید حوزه هنری کردستان
کد خبر: 3861711
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

نمایش فیلم‌های «100 ثانیه‌ای» تولید حوزه هنری کردستان

گروه فرهنگی- حوزه هنری استان کردستان 14 فیلم «100 ثانیه‌ای» با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی را چهارشنبه، 20 آذرماه جاری با حضور عوامل فیلم‌ها نمایش و موردنقد و بررسی قرار می‌دهد.

زانیار لطفی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: تولید آثار سینمایی که در کمترین زمان ممکن بتواند تأثیر لازم را به مخاطب رسانده و پیام موردنظر را منتقل کند در قالب آثار «100 ثانیه‌ای» چند سالی است موردتوجه جدی قرارگرفته است.
وی افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صدثانیه‌ای که تاکنون 12 دوره آن به همت مؤسسه سوره هنر برگزار می‌شود، در کنار توجه دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به این موضوع نشان از تأثیرگذاری فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است.
لطفی بیان کرد: حوزه هنری استان کردستان نیز بر همین اساس نگاه ویژه‌ای را به این موضوع داشته که کسب سه عنوان برتر در یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای و تولید 25 فیلم 100 ثانیه‌ای در سال 97 و کسب موفقیت‌های بین‌المللی توسط فیلم‌سازان با این آثار در جشنواره‌های داخلی و خارجی نشان از اهمیتی است که فیلم‌های 100 ثانیه‌ای دارند.
وی اعلام کرد: در 6 ماهه اول امسال نیز در بخش تولیدی در کنار دیگر تولیدات در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی در بخش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای نیز با همکاری 14 کارگردان و فیلم‌ساز توانمند استان این 14 فیلم تولیدشده که چهارشنبه 20 آذرماه جاری ساعت 17:30 با حضور عوامل فیلم و علاقه‌مندان هنر سینما در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران و توسط کارشناسان مربوطه موردنقد قرار می‌گیرند.
مسئول واحد هنرهای تصویری عنوان کرد: فیلم‌های «زرد» به کارگردانی حمید قوامی، «اتاق زایمان» به کارگردانی امید راست‌بین، «پدر» به کارگردانی جبار صالحی، «کوه» به کارگردانی تیمور قادری، «به خاطر دخترم» به کارگردانی محمد فرج زاده، «پاهای کثیف» به کارگردانی آذر منصوری، «حسرت» به کارگردانی جلال ویسی، «دو خط موازی کم‌رنگ» به کارگردانی زانیار لطفی، «دیوار» به کارگردانی رضا محمدی، «زندگی زیباست» به کارگردانی نوید زارع، «سانروف» به کارگردانی جلال نصیری هانیس، «مرده» به کارگردانی سامان حسین‌پور، «زیر سایه شما» به کارگردانی شمیسا ناصری و تعدیل به کارگردانی کیوان سروری 14 فیلم صدثانیه‌ای می‌باشند که اکران می‌شوند.
وی با اعلام آزاد بودن حضور علاقه‌مندان هنر سینما جهت دیدن این آثار یادآور شد: تولید آثار ارزشمند و تأثیرگذار از اولویت‌های واحد هنرهای تصویری است و در این راستا از طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های ارائه‌شده پس از تصویب در شورای تصویب آثار سینمایی به‌صورت کامل حمایت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha