نمادهای آیین یلدا زینت‌بخش معابر اصلی سنندج می‌شوند
کد خبر: 3863974
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

نمادهای آیین یلدا زینت‌بخش معابر اصلی سنندج می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر شهرداری سنندج از نصب المان و نمادهای آیین یلدا در راستای ایجاد شور و نشاط در سطح شهر به مناسبت فرا رسیدن طولانی‌ترین شب سال در میادین و معابر اصلی شهر سنندج خبر داد.

نمادهای آیین یلدا زینت‌بخش میادین و معابراصلی سنندج می‌شوندشرمین شریفی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر شهرداری سنندج، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن شب یلدا به منظور زیباسازی و نماسازی محیط شهری و حفظ و زنده نگه داشتن سنت‌های قدیمی، نصب المان‌های سنتی مانند هرسال در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ المان در میادین اصلی سطح شهر و نواحی منفصل شهری سنندج نصب می‌شود، افزود: این المان‌ها در میدان آزادی، میدان کوهنورد، میدان حجاب، میدان نبوت، میدان سنه‌دژ، چهار راه ظفریه، جلوی ساختمان شهرداری مرکزی واقع در خیابان امام و نواحی منفصل شهری نصب می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج بیان کرد: این المان‌ها یا نمادهای آیین یلدا شامل آدم برفی، فانوس، کاراکترکُردی، علاء‌الدین، انار، یلدا مبارک، هندوانه و کتری است.

وی با بیان اینکه نصب المان‌های موضوعی و فضاسازی‌های محیطی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان است، یادآور شد: با نصب المان‌ها و زنده نگه داشتن آیین‌ها و سنت‌های قدیمی زمنیه رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان را فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha