شناسایی ۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات کردستان
کد خبر: 3864210
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

شناسایی ۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری با کاربری‌های متفاوت در استان شناسایی شده است، گفت: این ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد خدمات تأثیرگذار هم در زمینه اشتغال‌زایی و هم افزایش رفاه عمومی از طریق موقوفات برای مردم ایجاد می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 24 آذرماه در نشست «بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات» که با حضور شهرداران و مسئولان استانی برگزار شد، تعامل اوقاف و شهرداری را یک امر ضروری در حل مشکلات و افزایش بهره‌وری موقوفات دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در موقوفات نیازمند تعامل تمامی نهادها بالاخص شهرداری‌های است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 31 فرصت سرمایه گذاری با کاربری های متفاوت در استان شناسایی شده است، افزود: این ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد خدمات تأثیرگذار هم در زمینه اشتغالزایی و هم افزایش رفاه عمومی از طریق موقوفات برای مردم ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: بهترین محل برای سرمایه‌گذاری موقوفات هستند چرا که عواید این سرمایه‌گذاری در مسائل مذهبی و خیریه هزینه می‌شود و اراضی موقوفات متعلق به واقفان خیراندیشی است که اموال خود را در راه خدا و برای رفع نیازمندی‌های جامعه وقف کرده‌اند.

وی در پایان با اعلام اینکه بیش از 90 درصد موقوفات استان با نیت مسجد هستند، یادآور شد: با سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه می‌توان در سایر زمینه‌های مورد نساز جامعه از جمله درمان بیماری‌های صعب العلاج، علم و فناوری و... وقف‌هایی ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha