ثبت نخستین وقف با نیت کمک به زنان و دختران بی‌سرپرست در کردستان
کد خبر: 3864815
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

ثبت نخستین وقف با نیت کمک به زنان و دختران بی‌سرپرست در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت نخستین وقف با نیت کمک به زنان و دختران بی‌سرپرست و خودسرپرست توسط دو واقف خیراندیش استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دو واقف خیراندیش سنندجی خبات و برهان توانا دو قطعه زمین به ارزش پنج میلیارد ریال را برای کمک به زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست استان وقف کردند.
وی افزود: این دو واقف سنندجی هرکدام به‌صورت جداگانه به ترتیب ۲۰۰ و ۳۰۰ مترمربع زمین با کاربری مسکونی را در محله فیض‌آباد برای کمک به زنان و دختران بی‌سرپرست و خودسرپرست وقف کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بابیان اینکه برای نخستین بار است که وقفی با این نیت در استان کردستان به ثبت می‌رسد، افزود: این دو واقف باهدف کمک به رفع بخشی از مشکلاتی که امروز زنان و دختران بی‌سرپرست و خودسرپرست با آن روبرو هستند اقدام به این عمل خیراندیشانِ کرده‌اند.
وی با اشاره به ثبت دو وقف جدید دیگر در استان اعلام کرد: کریم سیدپور از واقفان خیراندیش شهرستان بانه نیز باغی مشتمل بر ۲۵ درخت گردو در روستای زربنه ‌این شهرستان را با نیت کمک به مسجد روستا وقف کرده است.
حجت‌الاسلام کاروند اعلام کرد: همچنین اهالی روستای مجسه از توابع شهرستان بانه نیز یک‌خانه مسکونی به متراژ ۱۵۰ مترمربع را به‌صورت گروهی برای خانه عالم روستا وقف کردند.
وی بابیان اینکه با ثبت این چهار وقف جدید تعداد موقوفات استان در سال جاری به ۳۲ مورد رسید، گفت: از مجموع وقف‌های امسال ۲۱ مورد مربوط به شهرستان بانه، دو مورد بیجار، سه مورد سقز، دو مورد قروه و چهار مورد مربوط به سنندج است.
وی یادآور شد: بین نیات وقف‌های ثبت‌شده در سال جاری علاوه بر مسجد و فعالیت‌های قرآنی، کمک به تحصیل طلاب علوم دینی، تأمین آب شرب مدرسه و مسجد و کمک به زنان و دختران سرپرست خانوار دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha